رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در حاشیه آیین اهدای اقلام پزشکی اتاق اهواز به کادر درمانی خوزستان مطرح شد

کمک ۴ میلیارد تومانی بخش خصوصی خوزستان به مقابله با کرونا

شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز در حاشیه آیین اهدای اقلام پزشکی اتاق اهواز به کادر درمانی استان خوزستان، از کمک 4 میلیارد تومانی بخش خصوصی این استان برای مقابله با کرونا خبر داد و ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی بخش خصوصی و کادر درمانی، موج شیوه کرونا در خوزستان مهار شود.

29 اردیبهشت 1399
کد خبر : 33246
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق اهواز گفت: بخش خصوصی استان خوزستان در قالب پیگیری‌ها و اقدامات خودجوش، مبلغ ۴ میلیارد تومان انواع کمک‌های پزشکی به حوزه بهداشت و درمان استان برای مقابله با ویروس کرونا اهدا کرده است.

شهلا عموری در حاشیه آیین اهدای اقلام پزشکی اتاق اهواز به کادر درمانی استان خوزستان افزود: بخش خصوصی در شرایط فعلی با هماهنگی و انسجام خود در کنار مردم استان قرار داشت و به ارائه خدمت پرداخت.

او ادامه داد: کادر درمان استان خوزستان لحظه‌های ماندگاری را در تاریخ جنگ نابرابر با کرونا ثبت کرده‌اند و تلاش‌های آنها در یادها خواهند ماند.

رئیس اتاق اهواز با بیان اینکه سهم بخش خصوصی در همراهی با کادر درمان همواره ادامه خواهد داشت، گفت: امیدواریم مجموعه بهداشت و درمان استان تعامل خود را با بخش خصوصی بیشتر کند تا با نیازسنجی، ارائه خدمات به‌صورت مطلوب‌تری انجام شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان تصریح کرد: واحدهای تولیدی عضو اتاق بازرگانی اهواز از آغاز اپیدمی در خوزستان خطوط تولید خود را به‌منظور تأمین مایحتاج بهداشتی تغییر دادند.

او ادامه داد: تولید الکل، ژل‌های ضدعفونی‌کننده، لباس‌های بیمارستانی، شوینده و تولید ماسک ازجمله این محصولات هستند که تا حدود زیادی، نیاز مردم و کادر درمانی استان را تأمین کردند.

عموری به مسئولیت‌های اجتماعی بخش خصوصی و اتاق اهواز در قالب تأمین برخی لوازم و تجهیزات بیمارستان‌های درگیر استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد ریال انواع تجهیزات و لوازم بیمارستان ویژه کادر درمانی استان تأمین و اهدا شده است.

او افزود: این اقدام به‌صورت خودجوش و در راستای همراهی بخش خصوصی استان با مجموعه بهداشت و درمان استان صورت گرفته است.

رئیس اتاق اهواز همچنین از عملیات ضدعفونی شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: پیش از مسدود شدن فعالیت‌های تجاری با کشور عراق، به‌واسطه حضور یک هزار و ۵۰۰ کارگر و راننده در مرز چذابه، اقدامات پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این پایانه مرزی انجام شد.

او به درخواست فعالان اقتصادی برای بازگشایی مرزهای تجاری با کشور عراق اشاره کرد و گفت: اتاق اهواز آمادگی دارد تا در صورت ازسرگیری این بخش از فعالیت‌های تجاری، ضدعفونی و گندزدایی بازارچه‌های مرزی را در دستور کار قرار دهد.

ادامه همراهی بخش خصوصی با مجموعه‌های درمانی

عموری همچنین انجام مطالعات و اجرای پلاسمادرمانی ویژه مبتلایان به ویروس کرونا را افتخار بخش خصوصی کشور عنوان کرد و گفت: این روش در حال حاضر به‌عنوان یک راهکار موقت برای کاهش مرگ‌ومیرهای ناشی از شیوع این ویروس محسوب می‌شود که با حمایت اتاق ایران شروع شده است.

او ادامه داد: پشتیبانی از مطالعات اجرای این روش توسط اتاق تهران انجام شد و در حال حاضر در ۱۴ استان کشور در حال انجام است.

توزیع سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همچنین از توزیع سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی ویژه نیازمندان استان خبر داد و گفت: این بسته‌ها به‌منظور کمک به افرادی که با مشکلات معیشتی در زمان شیوع ویروس کرونا روبه‌رو شده‌اند، توزیع شد.

او اضافه کرد: علاوه بر این، بسته‌های بهداشتی مورد نیاز ویژه مراکز نگهداری سالمندان در کلان‌شهر اهواز توزیع شدند تا این قشر نیز از خطرات ناشی از این ویروس درامان باشند.

عموری همچنین از برگزاری برنامه‌های پخش زنده ویژه فعالان اقتصادی در شرایطی که کرونا بخش قابل‌توجهی از کسب‌وکارها را تحت تأثیر قرار داده اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با محوریت اقتصاد بعد از کرونا با موضوعات مربوط به بورس، کسب‌وکارها، مالیات، حمل‌ونقل، تأمین مالی و همچنین تجارت خارجی در حال برگزاری است.

ویروس کرونا طی یک هفته در استان خوزستان افراد زیادی را مبتلا کرده به‌گونه‌ای که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند در چهار روز گذشته یک‌چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به استان خوزستان است.

استاندار خوزستان: تعهد شهروندان به اصول مراقبتی باعث کاهش مبتلایان به کرونا می‌شود

استاندار خوزستان گفت: تعهد شهروندان به اصول مراقبتی باعث کاهش مبتلایان به ویروس کرونا می‌شود و به همین منظور باید همگان به‌سلامت یکدیگر توجه داشته باشند تا اثرات ناشی از این اپیدمی در جامعه کاهش یابد.

غلامرضا شریعتی در حاشیه اهدای اقلام پزشکی اتاق اهواز به کادر درمان استان اظهار کرد: در قرن ۲۱ ثابت شد، که دیگران نمی‌توانند نسبت به‌سلامت همنوع خود بی‌تفاوت باشند.

او ادامه داد: در حال حاضر که روند ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان رو به افزایش است، لازم است تا هر شهروند در قالب مسئولیت اجتماعی، اصول مراقبتی و بهداشتی را همواره موردتوجه قرار دهد.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با تأکید بر اینکه سلامت جامعه یک مسئولیت عمومی برای همه شهروندان است، گفت: درصورتی‌که هر شهروند مراقبت‌های لازم را ترویج دهد، قطعاً تبعات ناشی از شیوع این بیماری در استان کمتر خواهد شد.

او تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند که باید تذکرات مراقبتی و فاصله‌گذاری فیزیکی را مدام به یکدیگر یادآوری کنند تا درنهایت از موج ابتلا به این ویروس که هم‌اکنون در آن قرار داریم با کمترین مشکل خارج شویم.

شریعتی یادآور شد: این بیماری با چنین وسعتی برای اولین بار بعد از ۱۰۰ سال اخیر در جهان ظاهر شده که شکست آن نیاز به همراهی و همکاری همه جوامع و کشورهای دنیا دارد.

پشتیبانی از مراکز درمانی ادامه داشته باشد

استاندار خوزستان با اشاره به اختصاص کمک‌های بخش خصوصی و اتاق اهواز به کادر درمانی، گفت: مجموعه سلامت استان دغدغه‌های زیادی دارد و اهدای چنین کمک‌هایی پشتیبانی از مراکز درمانی را تقویت می‌کند.

او با اشاره به اینکه تعداد بیماران مبتلا به این بیماری روند افزایشی دارد، گفت: بااین‌وجود کنترل مرگ‌ومیر ناشی از آن در خوزستان به‌خوبی کنترل شده و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان در سراسر استان است.

شریعتی فعالیت خودجوش اتاق اهواز برای تأمین اقلام مورد نیاز مراکز درمانی در این شرایط را اقدامی شایسته خواند و از همه خیرین و دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که توان لازم برای ادامه این پشتیبانی‌ها را دارند خواست تا با مجموعه سلامت استان همکاری کنند.

موضوعات :
در همین رابطه