رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق بندرعباس خبر داد

نمایندگی «اتاق بازرگانی» در بندرلنگه راه‌اندازی می‌شود

با مصوبه هیأت نمایندگان و دستور رئیس اتاق ایران و با همکاری اتاق بندرعباس و بازرگانان بندرلنگه، ساختمان نمایندگی اتاق بندرعباس در بندرلنگه خریداری شده و تا اواخر تابستان افتتاح خواهد شد.

30 اردیبهشت 1399
کد خبر : 33276
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از خرید ساختمان و تجهیزات اداری در بندرلنگه برای راه‌اندازی نمایندگی این اتاق خبر داد.

محمدرضا صفا با اشاره به قدمت تأسیس اتاق بازرگانی در بندرلنگه، اظهار کرد: اتاق بازرگانی بندرلنگه دومین اتاق بازرگانی کشور بوده که حدود ۸۰ سال پیش توسط تجار به نام این منطقه قبل از اتاق بازرگانی بندرعباس راه‌اندازی شده بود.

او افزود: با گذشت زمان، تجار معروف که در بندرلنگه دارای اسم‌ورسمی بودند بنا به دلایلی از این بندر مهاجرت کردند و به‌تدریج این اتاق در این شهر تاریخی تعطیل شد.

رئیس اتاق بندرعباس گفت: با توجه به رونق تجارت در بندرلنگه یکی از اهداف ما احیا و احداث اتاق بازرگانی در بندرلنگه با کدینگ مستقل است که با پیگیری و همت غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران و همراهی هیأت نمایندگان اتاق بندرعباس ساختمانی بدین منظور در این شهر خریداری شد.

صفا یادآور شد: با مصوبه هیأت نمایندگان و دستور رئیس اتاق ایران و با همکاری تنی چند از هیات نمایندگان اتاق بندرعباس و بازرگانان بندرلنگه ساختمانی جهت دفتر نمایندگی اتاق بندرعباس با اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد ریال و تجهیزاتی حدود یک میلیارد ریال در این بندر خریداری شد.

رئیس اتاق بندرعباس گفت: دفتر نمایندگی اتاق بندرعباس در بندرلنگه در اواخر شهریورماه سال جاری افتتاح خواهد شد و این خود گامی ارزنده، اساسی و کاری عام‌المنفعه جهت همراهی و رفع مشکلات بازرگانان غرب هرمزگان خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: این دفتر با کدینگ مستقل از طریق اتاق ایران مشکلات بازرگانان را حل و گواهی مبدأ نیز به‌صورت سیستمی صادر می‌شود.

صفا گفت: پس از به حدنصاب رسیدن کارت‌های بازرگانی، همدلی و همراهی تجار، بازرگانان و با پیگیری احمد جباری منتخب مردم غرب هرمزگان در مجلس و مسئولان استانی شاهد ارتقای این دفتر به اتاق بازرگانی مستقل شهرستان بندرلنگه خواهیم بود.

رئیس اتاق بندرعباس در پایان گفت: برای مدیریت این اتاق در بندرلنگه یکی از چهره‌های مردمی و از تجار خوش‌نام این شهرستان را در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهیم کرد.

در همین رابطه