رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در جلسه شورای گفت‌وگوی خراسان شمالی مطرح شد

مدیران اجرایی باید از حداکثر اختیارات خود برای کمک به تولید استفاده کنند

استاندارد خراسان شمالی در نشست شورای گفت‌وگوی این استان بر ضرورت همراهی همگانی برای تحقق جهش تولید تأکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از حداکثر اختیارات خود بهره‌مند شوند و به توسعه استان و رونق تولید کمک کنند.

10 خرداد 1399
کد خبر : 33352
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار خراسان شمالی ضمن قدردانی از همراهی و عملکرد مطلوب بخش خصوصی استان در مقابله با کرونا گفت: در ایام کرونایی در استان بخش خصوصی به‌خوبی وارد میدان عمل شد و توانست با کار جمعی برای کمک به مردم اقدامات خوبی از جمله کارگاه‌های تولیدی اقلام بهداشتی راه‌اندازی کند.

محمدعلی شجاعی در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی در سال جاری خطاب به مدیران حاضر در جلسه با بیان اینکه برخی مشکلات در استان قابل‌حل است، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از حداکثر اختیارات خود بهره‌مند شوند و برای توسعه و کمک به تولید استان اقدامات خوبی انجام دهند.

او تصریح کرد: با برگزاری نشست‌های ویژه در حوزه اقتصادی در سطح ملی می‌توانیم مسائل و مشکلات تاجران و حوزه سرمایه‌گذاری استان را مطرح و با ارائه راهکارهای مناسب درصدد رفع آنها برآئیم.

 استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تولید درآمد سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: تولید درامد و عملکرد مطلوب در حوزه اقتصادی کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

در این نشست، رئیس اتاق بجنورد نیز گفت: عملکرد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بر اساس اعلام شورای مرکزی در بین استان‌های کشور در ارائه مصوبات در حوزه بانکی، مالیات و اصناف مثبت بوده و در سال ۹۸ از ۴۴ مصوبه شورای گفت‌وگو ۳۳ مصوبه ارسالی از استان پذیرفته شده و قابلیت بررسی داشته است.

سعید پورآبادی از جمله دستورات این جلسه را شامل ارائه گزارش دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از عملکرد شورا در سال ۱۳۹۸ و بررسی و تطبیق مصوبات پذیرفته شده ملی با مصادیق استانی در حوزه‌های مالیاتی تأمین اجتماعی عنوان کرد.

پورآبادی بررسی نحوه محاسبه عملکرد مالیات بر ارزش‌افزوده بر اساس نرخ ارز مرجع و نحوه مطالبه امور مالیاتی بر اساس نرخ سنا و بررسی و تصویب نهایی لیست هشت نفر اعضای بخش خصوصی جهت شرکت در جلسات شورا در سال ۹۹ از دیگر دستورات این جلسه ذکر کرد.

ضرورت توجه به توسعه استان در حوزه صادرات

 محمود قنبری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر ضرورت توجه به توسعه استان در حوزه صادرات تأکید کرد.

او همچنین بر صادرات استان به کشورهای همسایه و دیگر کشورها تأکید کرد، اظهار داشت: ایران با ۱۶ کشور دنیا همسایه است و خراسان شمالی تنها با یک کشور هم‌مرز است بنابراین ضرورت دارد بر موضوع صادرات به سایر کشورها توجه ویژه کرد.

قنبری خواستار پیش‌بینی مشوق‌های ویژه برای استان خراسان شمالی از سطح ملی در امر صادرات شد و افزود: در این زمینه پیشنهاد استان برخورداری صادرکنندگان از معافیت‌های صادراتی در صورت بازگشت ۵۰ درصد ارز است.

موضوعات :
در همین رابطه