رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر جمعه‌ای در کارگروه توسعه صادرات سمنان

مشوق‌های صادراتی پررنگ‌تر شود

علی‌اصغر جمعه‌ای در کارگروه توسعه صادرات سمنان با اشاره به اینکه کار صادرکنندگان در سایه مخاطرات اخیر و قواعد مربوط به انتقال ارز و ... بیش‌ازپیش سخت شده است، حمایت از صادرکنندگان و پررنگ‌تر شدن مشوق‌های صادراتی را خواستار شد.

21 خرداد 1399
کد خبر : 33489
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان با اشاره به اینکه صادرکنندگان سمنان باوجود مخاطرات اخیر همچنان به صادرات خود ادامه می‌دهند، گفت: مسائلی همانند بازگشت ارز حاصل از صادرات، تحریم، صدور دستورالعمل‌های خلق‌الساعه مواردی است که صادرات کنندگان با آن مواجه هستند و کار آنها را بیش‌ازپیش مشکل کرده است.

علی‌اصغر جمعه‌ای در کارگروه توسعه صادرات سمنان افزود: بعضی از کالاهای صادراتی با توجه به تنوع محصول و مذاکرات تجاری در مبادی مرزی گمرکی اظهار می‌شود لذا بسیاری از محصولات استان از پایانه‌ها مرزی صادر می‌شود.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: مشوق‌ها به‌منظور حمایت از صادرکنندگان باید پررنگ‌تر از سوی سازمان‌ها دنبال شود.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها گمرکات کارآمد و خدمات مناسبی را ارائه می‌دهند، نباید خدمات گمرک را به‌صورت بخشی و منطقه‌ای تحلیل کنیم.

جمعه‌ای ادامه داد: صادرکنندگان استان سمنان باید در میدان عمل مشکلات خود را بازگو نمایند و مشخصاً بگویند چه حمایتی انجام می‌شود

به گفته رئیس اتاق سمنان، سه سال است که صادرکنندگان هیچ حمایتی از متولیان دریافت نکرده‌اند

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: اتاق سمنان در راستای توسعه تجارت خارجی تاکنون سمینار اصول تجارت با کشورهای عمان، ترکیه عراق و اوراسیا را برگزار نموده این دوره‌ها توانسته است اطلاعات مناسبی به صادرکنندگان انتقال دهند.

موضوعات :
در همین رابطه