رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در شورای گفت‌وگوی خراسان شمالی مطرح شد

بروکراسی اداری در صدور مجوزها، سرمایه‌گذاران را دلسرد می‌کند

در جلسه شورای گفت‌وگوی استان خراسان شمالی، بروکراسی پیچیده دستگاه‌های اجرایی در ارائه مجوز و استعلام برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل دلسردکننده سرمایه‌گذاران معرفی شد که باعث توسعه‌نیافتگی می‌شود.

25 خرداد 1399
کد خبر : 33499
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بجنورد با تأکید بر لزوم توسعه مراودات تجاری با کشورهای هدف صادراتی استان خراسان شمالی، گفت: اتاق بازرگانی در این راستا به‌منظور گسترش روابط تجاری با سایر کشورهای هدف صادراتی برنامه‌های پیش‌بینی کرده است.

سعید پورآبادی در دومین جلسه شورای گفت‌وگوی استان خراسان شمالی از فعال کردن کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی در حوزه‌های صنعت، توسعه صادرات و واردات، بازارهای مالی و پولی، گردشگری، صنایع غذایی، کشاورزی و معدن خبر داد و افزود: این کمیسیون‌ها در سال جاری با حضور کارشناسان، مشاوران متخصص و تولیدکنندگان هر حوزه در راستای تسهیل در رفع مشکلات هر حوزه برگزار می‌شود.

او خواستار حضور و مشارکت فعال مدیران دولتی مرتبط در هر حوزه در جلسات کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی شد.

 پور آبادی با تأکید بر صادرات خدمات فنی و مهندسی افزود: امروز باید این نوع صادرات را بیشتر رونق دهیم چراکه در استان در این حوزه توانمندی‌های بالقوهٔ وجود دارد.

رئیس اتاق بجنورد در ادامه با بیان اینکه صادرات در بخش کشاورزی به علت فاسد شدن محصولات معمولاً به‌سختی انجام می‌شود، گفت: محصولات کشاورزی باید بعد از تولید به‌سرعت صادر شود اما متأسفانه در این خصوص سال گذشته تجار صادرکننده پیاز با ضرر مواجه شدند.

در این نشست، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل و ضعف استان، نبود سرمایه‌گذار کافی است، گفت: اگر این قشر به‌اندازه کافی در هر منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کنند مشکلات تمامی حوزه‌ها ازجمله اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی امنیتی برطرف خواهد شد اما به این مهم توجه جدی نمی‌شود.

او در این خصوص از دستگاه‌ها خواست سرمایه‌گذاران را به سیستم استانداری ارجاع دهند چراکه ما خود پیگیر کار آنان هستیم و مجوزها را خواهیم گرفت.

 استاندار خراسان شمالی در ادامه از صدور ۷۰ مجوز بی‌نام و فرصت کار برای سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد و گفت: در این زمینه سرمایه‌گذار بعد از تحویل پروژه دیگر نباید دنبال کسب مجوزها باشند باید تمامی اقدامات در حوزه‌های مختلف قبل از ارائه به سرمایه‌گذار انجام شود.

او با انتقاد از اجرایی نشدن طرح‌های توجیهی این پروژه‌های بی‌نام گفت: سازمان‌های مربوط باید در این خصوص پاسخگو باشند و تمامی اطلاعات این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف را به‌مرور برای معرفی آنان به سرمایه‌گذاران ارائه دهند.

استاندار خراسان شمالی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران سخت‌گیری نکنند و اظهار کرد: مسئولان باید دنبال سرمایه‌گذاران بدوند و راه را برای آنان هموار کنند.

شجاعی بر مراودات تجاری با کشورهای هدف صادراتی تأکید کرد و گفت: با ۲۰ کشوری که ارتباط تجاری داریم باید بر اساس اولویت با آنان وارد کار به شکل اساسی شویم.

او همچنین از سرمایه‌گذاران و تولیدکننده‌ها خواست تا شیوه‌های تأمین مالی را متنوع کنند و افزود: در این خصوص باید دستگاه‌های مسئول و مربوط کلاس‌های آموزشی برای سرمایه‌گذاران بگذارند و آنان را با انواع شیوه‌های تأمین مالی آشنا کنند.

موضوعات :
در همین رابطه