رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در شورای گفت‌وگوی آذربایجان غربی مطرح شد

ارائه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی، پیش‌نیاز تحقق جهش تولید

نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی با دستور جلسه بررسی مشکلات و پیشنهاد‌های تأمین مالی واحدهای تولیدی استان در دوران کرونا برای تحقق شعار جهش تولید برگزار شد. در این نشست بر لزوم تأمین زنجیره تولید و همچنین ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید تأکید شد.

04 تیر 1399
کد خبر : 33628
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در خصوص آمار عملکرد شورای گفت‌وگوی استان گفت: بر اساس اطلاعاتی که شورای گفت‌وگوی کشور منتشر کرده، رتبه شورای گفت‌وگوی استان آذربایجان غربی در طول برگزاری این جلسات به‌طور مداوم در حال رشد بوده و نیاز است برای کسب رتبه برتر کشوری تمامی اعضا به‌صورت منظم حضور داشته و پیشنهاد‌های خود را در راستای رفع موانع کسب‌وکار، ایجاد فضای رقابتی در بازار و توسعه بازارهای هدف در این جلسات و کمیته کارشناسی شورای گفت‌وگو استان مطرح کنند تا با مشارکت و همفکری حداکثری بتوان مشکلات بخش خصوصی را رفع کنیم.

حسن انتظار در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی با اشاره به رفع موانع کسب‌وکار افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یک استان کشاورزی بوده ازاین‌رو باید بانک‌های استان در راستای تأمین زنجیره تولید به‌ویژه واحدهای تبدیلی استان مشارکت نمایند تا بتوان ضمن ایجاد فرصت‌های رقابتی در بازارهای هدف صادراتی از مزیت مرزی بودن استان برای صادرات حداکثری توان تولید این واحدها استفاده کنیم و اشتغال موجود در این حوزه را گسترش دهیم.

دبیر شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی در پایان خواستار افزایش اختیارات بانک‌های استان در جهت ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای تولیدی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای رونق و جهش تولید شد.

در ادامه این جلسه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد ضعیف سیستم بانکی استان در سال گذشته در حمایت از تولید و اشتغال گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بانک‌های استان در سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغال عملکرد قابل قبولی نداشتند و با توجه به شرایط امروز تولید به جهت متضرر شدن از کرونا می‌طلبد تا سیستم بانکی نقش حمایتی جدی‌تری داشته باشد و از بانک‌هایی که همراه توسعه استان هستند قدردانی می‌کنیم اما بانک‌هایی را که به بهانه‌های مختلف مانع روند توسعه استان عمل می‌کنند برخورد خواهیم کرد.

او ادامه داد: برای فعال‌سازی نقش بانک‌ها در جهش تولید و پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا نشست‌های هماهنگی توسط دولت و بخش خصوصی برگزار می‌شود.

شهریاری در ادامه به آمار روبه رشد مبتلایان کرونا در استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و حتی مسئولین و نیز افزایش مسافرت‌ها به استان شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در استان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: الزام استفاده از ماسک در ادارات و بانک‌ها و نیز مراکز پرتجمع و برقراری مجدد محدودیت‌ها ازجمله تصمیماتی است که برای کنترل کرونا در استان اتخاذ شده است و لازم است مدیران واحدهای صنفی و تولیدی نسبت به رعایت دستورات بهداشتی در این مراکز اهتمام جدی داشته باشند.

در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پیشنهاد‌های لازم جهت حمایت از تولید به تصویب رسید.

موضوعات :
در همین رابطه