رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در شورای گفت‌وگوی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق رونق و جهش تولید استفاده شود

اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن بررسی نقشه راه توسعه استان، بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های استانی و کشوری برای تحقق رونق و جهش تولید تأکید کردند.

07 تیر 1399
کد خبر : 33650
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پنجاه و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای اصلی و با دستور کار انتخاب نمایندگان جدید تشکل‌های بخش خصوصی، تعاونی و اصناف برای عضویت در شورا و بحث درباره جهش تولید با تمرکز بر توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط بر اساس شرایط اقتصادی موجود، در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

جبار کیانی پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست با اشاره به دستورالعمل نحوه اداره جلسات شوراهای گفت‌وگوی استانی گفت: ترکیب اعضای شورای استانی شامل نمایندگان دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، بخش‌های تعاونی و خصوصی و شهرداری و شوراها است که همین مسئله از اهمیت و جایگاه این شورا حکایت دارد.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقشه راه استان در راستای تحقق شعار جهش تولید تدوین خواهد شد و دستگاه‌ها باید با اجرای این برنامه‌ها زمینه جهش تولید در استان را فراهم کنند.

سید حشمت‌الله صمیمی دوست با تأکید بر اینکه به‌عنوان مجموعه دولت آمادگی داریم که مشکلات بخش خصوصی را به‌صورت ویژه بررسی کنیم، اظهار داشت: درب حوزه اقتصادی استانداری حتی در روزهای تعطیل به روی بخش خصوصی باز است.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای رونق تولید استفاده کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش، تأکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید ثابت باشند و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو در این شورا و تشکل‌ها موظف به معرفی نماینده رسمی خود هستند.

صمیمی با تأکید بر اینکه حذف قوانین مزاحم تولید یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: می‌طلبد دستگاه‌های متولی با تشکیل یک تیم تخصصی جهت رفع این مشکل اقدام کرده و خروجی نشست‌های خود را به استانداری ارائه دهند تا در سطح کلان به‌صورت ویژه پیگیری شود.

او خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌ها، مشکلات و راهکارهای دستگاه‌های اقتصادی استان شد و گفت: در صورت وجود آمار دقیق و واقعی می‌توان نقشه راه جهش تولیدی استان را با ایجاد اشتغال پایدار تدوین کرد.

صمیمی با توجه به اهمیت نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خواستار ابلاغ و ارسال مصوبات این شورا به دستگاه‌های اجرایی شد.

در این نشست پس از معرفی تشکل‌های بخش خصوصی، تعاونی و اصناف پیشنهادی سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون برای عضویت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، «انجمن شرکت‌های ساختمانی استان»، «اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات باغی، زراعی و صیفی‌جات استان»، «جمعیت دوست داران کوه نور (گردشگری)»، «سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان»، «اتحادیه قصابان و مواد پروتئینی»، «اتحادیه ابزار و مصالح ساختمانی»، «اتحادیه تعاونی صنایع‌دستی و فرش دستباف استان» و «اتحادیه تعاونی شیلات استان» با اکثریت آرا به عضویت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان درآمدند.

موضوعات :
در همین رابطه