رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

گفت‌وگو با محمدرضا انصاری به مناسبت روز قوه قضاییه

صادرکنندگان نمونه مورد حمایت ویژه دستگاه قضایی قرار گیرند

محمدرضا انصاری نایب رئیس اتاق ایران با اشاره به محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌ها و اهمیت صادرات و ارزآوری برای کشور پیشنهاد می‌دهد تا قوه قضایی با تهیه لیستی از صادرکنندگان نمونه که جوایز صادراتی دارند، آنها را مورد حمایت ویژه خود قرار دهد.

07 تیر 1399
کد خبر : 33666
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» به مناسبت روز قوه قضاییه، به تشریح مهم‌ترین خواسته فعالان اقتصادی از قوه قضاییه پرداخت و برضرورت حمایت از فعالان اقتصادی و رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در مراجع قضایی در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید می‌کند.

نایب رئیس اتاق ایران، یکی از مهم‌ترین رویکردهای قوه قضایبه در دوره جدید را همکاری با فعالان اقتصادی و از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران عنوان و ابراز امیدواری کرد که این نگاه برای بلندمدت تداوم داشته باشد.

او با اشاره به محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌ها و اهمیت صادرات و ارزآوری برای کشور پیشنهاد داد تا قوه قضاییه با تهیه لیستی از صادرکنندگان نمونه که جوایز صادراتی دارند، آنها را مورد حمایت ویژه خود قرار دهند.

انصاری همچنین با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های قضایی به لحاظ زمانی برای فعالان اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، یکی از مهم‌ترین اقدامات دستگاه قضایی را رسیدگی به پرونده‌های قضایی در سریع‌ترین زمان ممکن دانست و خواستار در اولویت قرار گرفتن پرونده‌های اقتصادی به خصوص پرونده های مرتبط با صادرکنندگان نمونه در دستور رسیدگی شد.

نایب رئیس اتاق ایران در همین ارتباط به اهمیت تشکیل دادگاه‌های تجارت به عنوان یکی از مطالبات بخش خصوصی اشاره کرد که نقش بسیار مهمی در هدایت اقتصاد به سمت جهش تولید دارد. او در همین زمینه تاکید کرد که تشکیل این نوع دادگاه‌‌ها نقش بسیار مهمی در تسریع پرونده‌های اقتصادی خواهد داشت.

در همین زمینه، انصاری همکاری قوه قضاییه و پارلمان بخش خصوصی را یکی از مهم‌ترین پیش شرط‌های تاسیس این دادگاه‌های تجاری عنوان کرد.

انصاری همچنین درباره رویه قوه قضاییه در مبارزه با فساد اقتصادی تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که منجر به نتیجه بخش بودن این رویه خواهد شد، تعامل با بخش خصوصی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و نظرات اتاق ایران است تا با شناخت و دقت موثرتری به مقابله با فساد پرداخته شود.

نایب رئیس اتاق ایران تاکید کرد که اگر مبارزه با فساد با همکاری سایر دستگاه‌ها اما از سوی پارلمان بخش خصوصی بسیج شود، نتایج حاصل شده موثرتر از حال خواهد بود.

در همین رابطه