رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست شورای گفت‌وگوی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نقشه راه جهش تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای گفت‌وگوی این استان اعلام کرد: نقشه راه این استان در راستای تحقق شعار جهش تولید تدوین خواهد شد و دستگاه‌ها باید با اجرای این برنامه‌ها زمینه جهش تولید در استان را فراهم کنند.

11 تیر 1399
کد خبر : 33738
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پنجاه و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار گزارش مصوبات جلسه قبل، انتخاب نمایندگان جدید تشکل‌های بخش خصوصی، تعاونی و اصناف جهت عضویت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان و بحث و بررسی پیرامون جهش تولید با تمرکز بر توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط بر اساس شرایط اقتصادی موجود برگزار شد.

در ابتدای این نشست جبار کیانی پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به دستورالعمل نحوه اداره جلسات شوراهای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: ترکیب اعضای شورای استانی شامل نمایندگان دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، بخش‌های تعاونی و خصوصی و شهرداری و شوراها است که این خود نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این شوراست.

کیانی پور افزود: شورای گفت‌وگو یک شورای حاکمیتی است؛ چراکه علاوه بر دولت و بخش خصوصی نمایندگان دو قوه مقننه و قضاییه نیز در این شورا عضو هستند.

تدوین نقشه راه کهگیلویه و بویراحمد در سال جهش تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: نقشه راه استان در راستای تحقق شعار جهش تولید تدوین خواهد شد و دستگاه‌ها باید با اجرای این برنامه‌ها زمینه جهش تولید در استان را فراهم کنند.

سید حشمت‌الله صمیمی دوست با تأکید بر اینکه به‌عنوان مجموعه دولت آمادگی داریم که مشکلات بخش خصوصی را به‌صورت ویژه بررسی کنیم، اظهار کرد: حوزه اقتصادی استانداری حتی در روزهای تعطیل نیز به روی بخش خصوصی باز است.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای رونق تولید استفاده کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش، تأکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید ثابت باشند و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو در این شورا و تشکل‌ها موظف به معرفی نماینده رسمی خود هستند.

صمیمی دوست با تأکید بر اینکه حذف قوانین مزاحم تولید یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: می‌طلبد دستگاه‌های متولی با تشکیل یک تیم تخصصی جهت رفع این مشکل اقدام کرده و خروجی نشست‌های خود را به استانداری ارائه دهند تا در سطح کلان به‌صورت ویژه پیگیری شود.

او خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌ها، مشکلات و راهکارهای دستگاه‌های اقتصادی استان شد و گفت: در صورت وجود آمار دقیق و واقعی می‌توان نقشه راه جهش تولیدی استان را با ایجاد اشتغال پایدار تدوین کرد.

صمیمی دوست با توجه به اهمیت نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خواستار ابلاغ و ارسال مصوبات این شورا به دستگاه‌های اجرایی شد.

 در این نشست پس از معرفی تشکل‌های بخش خصوصی، تعاونی و اصناف پیشنهادی سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون جهت عضویت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، «انجمن شرکت‌های ساختمانی استان»، «اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات باغی، زراعی و صیفی‌جات استان»، «جمعیت دوست داران کوه نور (گردشگری)»، «سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان»، «اتحادیه قصابان و مواد پروتئینی»، «اتحادیه ابزار و مصالح ساختمانی»، «اتحادیه تعاونی صنایع‌دستی و فرش دستباف استان» و «اتحادیه تعاونی شیلات استان» با اکثریت آرا به عضویت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان درآمدند.

موضوعات :
در همین رابطه