رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

شورای گفت‌وگو زمینه‌ساز تعامل دولت و بخش خصوصی شده است

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران به تشریح نقش و اهمیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی پرداخته است. به گفته او، کلیه دستگاه‌های دولتی و قضایی استان پایبند به تصمیمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هستند و به صورت مدام در جلسات این شورا حضور فعال دارند؛ اما در مجموع حضور نمایندگان مجلس در این جلسات کم رنگ است.

31 تیر 1399
کد خبر : 33964
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 رئیس اتاق سمنان در تشریح نقش و اهمیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: با تشکیل این شورا، ریسک‌پذیری مدیران استان بالاتر رفته تا جایی که هیچ مصوبه‌ای بدون مشورت با بخش خصوصی به اجرا گذاشته نمی‌شود.

علی‌اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران افزود: خوشبختانه تشکیل این شورا باعث تقویت تعامل دولت و بخش خصوصی استان سمنان بیش از قبل شده و به پشتوانه مصوبات این شورا ریسک‌پذیری مدیران و مسئولان دولتی استان هم بالاتر رفته است و شاهد حمایت استانداری و سایر دستگاه‌های دولتی استان از تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هستیم؛ بااین‌حال تجربه نشان داده که هر زمان مسائل در سطح کلان موردبررسی قرار می‌گیرند، آن زمان مشکلات در اجرا یکی‌یکی خود را نشان می‌دهند.

او تصریح کرد: در رابطه با شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هم همین نقد وارد است و متأسفانه وقتی موضوعات از فیلتر شورای گفت‌وگوی استان‌ها عبور می‌کند و در شورای گفت‌وگوی ملی مطرح می‌شود، آن زمان مصوبات کنار گذاشته می‌شوند یا صورت‌مسئله به‌کلی تغییر می‌کند.

جمعه‌ای افزود: اگر نگویم صد در صد، اما خوشبختانه کلیه دستگاه‌های دولتی و قضایی استان پایبند به تصمیمات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هستند و به صورت مدام در جلسات این شورا حضور فعال دارند. اما متاسفانه بیشترین کم محبتی را از نمایندگان مجلس شاهدیم. تا جاییکه در طول چهارسال گذشته جز نماینده منتخب سمنان که مدام در جلسات شرکت می‌کرد، به رغم دعوت از سایر نمایندگان مجلس، منتهی یا کلا در جلسات حضور نداشتند یا اگر هم ‌آمدند نهایت به دو یا سه جلسه در طول چهار سال ختم شد.

رئیس اتاق سمنان ابراز امیدواری کرد: باروی کار آمدن مجلس یازدهم و تغییر نمایندگان شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی سمنان بتواند پذیرای نمایندگان بیشتری در جلسات این شورا باشد.

جمعه‌ای در ادامه با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکلات اقتصادی استان سمنان ناشی از بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاست، اصلاح و جلوگیری از صدور دستورالعمل‌های جدید را یکی از مهم‌ترین عوامل رونق اقتصادی استان عنوان کرد و گفت:  اگر توان حل مشکلات وجود ندارد، لااقل دستورالعمل‌های جدید برای صادرات تولید نشود و به جای آن مراودات و مبادلات تجاری تقویت و پیگیری شود.

او در همین زمینه خاطرنشان کرد:  تیم اقتصادی باید هرچه زودتر پیمان‌های تجاری متناسبی با کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران منعقد کند، افزود: برای ایجاد توسعه تجاری فی‌مابین کشورها و همچنین رونق اقتصادی ناگزیر به ارتباط هستیم که انتظار می‌رود این موارد پیگیری شود.

در همین رابطه