رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

علی یگانه فرد در نخستین جلسه دبیرخانه شهر جهانی ملیله

اتاق زنجان از توسعه تولید و معرفی ملیله حمایت می‌کند

علی یگانه فرد، رئیس اتاق زنجان در نخستین جلسه دبیرخانه شهر جهانی ملیله، حمایت معنوی از استادکاران ملیله را در بالندگی این رشته مؤثر دانست و از آمادگی این اتاق برای همکاری در بخش‌های مختلف به‌منظور توسعه تولید و معرفی ملیله خبر داد.

27 مرداد 1399
کد خبر : 34294
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق زنجان با بیان اینکه اتاق زنجان می‌تواند در بحث صادرات ملیله و حضور در بازارهای جهانی همکاری و فعالیت داشته باشد، از آمادگی اتاق زنجان برای همکاری در بخش‌های مختلف به‌منظور توسعه تولید و معرفی ملیله خبر داد.

علی یگانه فرد در نخستین جلسه دبیرخانه شهر جهانی ملیله افزود: شناسایی و تبلیغ این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شناساندن ملیله باید در پیمان‌های شهری و جانمایی و المان‌ها، کار بیشتری صورت گیرد.

رئیس اتاق زنجان با تأکید بر اینکه معرفی ملیله نیازمند کارهای تبلیغاتی از جمله ساخت تیزرهای تبلیغاتی و معرفی رسانه‌ای محصول است، خاطرنشان کرد: معرفی استادکارهای ملیله موضوع مهمی بوده و همچنین در پذیرش و اعزام هیئت‌های تجاری به استان می‌توان از این محصول به‌عنوان هدیه برای معرفی هرچه بیشتر استفاده کرد.

یگانه فرد با تأکید بر اینکه توسعه و تجاری‌سازی محصول ملیله نیازمند تشکیل تیم تخصصی برای طراحی و ساخت و همچنین تولید محصولات جدید است، گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه کارگاه‌ها و افزایش آن تعداد آن و ایجاد اشتغال همراه با آموزش نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او تهیه شناسنامه برای آثار ملیله زنجان را از دیگر پیشنهاد‌های اتاق زنجان برای توسعه این محصول در کشور و جهان عنوان کرد و افزود: معرفی و امتیاز معنوی استادکاران ملیله نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به اینکه در حوزه صادرات و حضور در بازارهای جهانی می‌توان با کشور مالت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ملیله در جنوب ایتالیاست، به‌عنوان شریک فرهنگی همکاری‌های متقابلی داشت، گفت: در بحث خواهرخواندگی نیز می‌توان با شهر ترابزون ترکیه که در تولید محصول ملیله و جواهرات دارای تجربیات خوبی است، از ظرفیت موجود استفاده کرده و همکاری‌های دو طرف را توسعه داد.

یگانه فرد با بیان اینکه دنیا در حال حرکت به‌سوی نوآوری در تولید محصولات است، خاطرنشان کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه تولید محصولاتی چون ملیله و جواهرات و بدلیجات مهم است که در این زمینه حضور در نمایشگاه‌های جواهرات تایلند و هنگ‌کنگ از اهمیت برخوردار است.

او در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه اتاق زنجان در زمینه حضور در نمایشگاه‌ها و معرفی استادکاران و همکاری با آنها فعالیت و همکاری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در صورت فروش و صادرات ملیله ضمن کسب سود برای استادکاران، ارزآوری خوبی نیز برای کشور و فعالان این عرصه در پی خواهد داشت.

موضوعات :
در همین رابطه