رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در دیدار اعضای اتاق زنجان با نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس

از نظرات کارشناسی اتاق بازرگانی در تدوین طرح‌های مجلس استفاده شود

علی یگانه فرد، رئیس اتاق زنجان در نشست هیئت نمایندگان این اتاق با منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس بر لزوم استفاده از نظرات کارشناسی اتاق بازرگانی در تدوین طرح‌های مجلس تاکید و ابراز امیدواری کرد: مشکلات اقتصادی کشور با همراهی نمایندگان مجلسرصد، پایش و در راستای حل آن گام برداشته شود.

31 شهریور 1399
کد خبر : 34675
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست تخصصی هیئت نمایندگان اتاق زنجان با منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس برگزار شد. علی یگانه فرد، رئیس اتاق زنجان در ابتدای این جلسه ابزار امیدواری کرد: مشکلات اقتصادی کشور با همراهی نمایندگان استان رصد، پایش و در راستای حل آن گام برداشته شود. حضور امروز نماینده زنجان در پارلمان بخش خصوصی استان و جمع فعالان اقتصادی نشانگر اهمیت این بخش برای نمایندگان استان در مجلس است.

او با تأکید بر استفاده از نظرات کارشناسی اتاق‌های بازرگانی در تدوین لوایح و طرح‌های مجلس در موضوعات اقتصادی، تصریح کرد: برخی از قوانین جاری نیاز به اصلاح و حذف در برخی موارد نیز انتظار است که از مشورت و نظرات بخش خصوصی در تدوین قوانین جدید استفاده شود.

یگانه فرد با اشاره به اینکه امکانات و نیروی کارشناسی اتاق زنجان برای استفاده نمایندگان استان در مجلس می‌تواند به کار گرفته شود، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف مشکلات و پیشنهادها و راهکارهایی برون‌رفت از مشکلات اقتصادی از سوی اتاق زنجان احصا شده است و موارد بسیار زیادی از ظرفیت مشارکت اتاق‌های بازرگانی در قوانین و موضوعات مرتبط اقتصادی وجود دارد.

 او اشاره به ظرفیت‌های مسکوت و مغفول در حوزه‌های مختلف اقتصادی ازجمله شهرک آی تی داشت و افزود: عدم استفاده از ظرفیت‌های فرودگاه زنجان همچون حمل بار و صادرات از آن طریق نیز دیگر ظرفیت استان است که به‌خوبی از آن استفاده نشده است.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به موقعیت مطلوب لجستیکی استان زنجان، گفت: زنجان می‌تواند به‌عنوان هاب لجستیکی تجارت با اوراسیا مورد استفاده قرار گیرد.

یگانه فرد با بیان اینکه در بخش معدنی استان داری پتانسیل بالایی است اما این ظرفیت به دلیل مشکلاتی به‌صورت کامل شکوفا نشده است، افزود: مشکل پوشش گیاهی گون و عدم توسعه سینه کار در بهره‌برداری پروانه‌های بهره‌برداری از موانع بخش معدن استان است.

او با اشاره به صادرات فرش استان زنجان به نام استان‌های دیگر، تصریح کرد: در بخش فرش دستباف و صنایع‌دستی استان نیز مشکلات را می‌توان در بخش‌های مختلفی ازجمله نبود نقشه ثبت شده برای فرش دستباف و فروش با نقشه و طرح استان‌های دیگر اشاره کرد.

او با بیان اینکه اتاق بازرگانی با همه امکانات و ظرفیت خود آمادگی همکاری و تعامل با نمایندگان استان زنجان در جهت حل مشکلات اقتصادی را دارد، اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا با اختصاص دفتری در محل اتاق بازرگانی برای نمایندگان استان در مجلس در جهت افزایش تعاملات و ارتباط با فعالین بخش خصوصی اقدام کند.

موضوعات :
در همین رابطه