رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

محمدرضا صفا در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه

گسترش روابط بین‌المللی اولویت نخست اتاق بندرعباس است

محمدرضا صفا، رئیس اتاق بندرعباس در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، گفت: گسترش روابط بین‌المللی و دستیابی به بازارهای هدف و رشد صادرات اولویت نخست اتاق بازرگانی بندرعباس است. او ابراز امیدواری کرد: در زمینه بازگشت ارز نیز تمهیداتی اندیشیده شود تا تجار بتوانند با آرامش و ثبات بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

16 مهر 1399
کد خبر : 34893
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: گفت: گسترش روابط بین‌المللی و دستیابی به بازارهای هدف و رشد صادرات اولویت نخست اتاق بازرگانی بندرعباس است.

محمدرضا صفا در دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه افزود: اینک اتاق بندرعباس به جایگاه خود در بعد استانی و ملی دست یافته است و امید می‌رود با حمایت‌های مسئولان در بعد فرا منطقه‌ای نیز بتواند گام‌های اساسی بردارد.

او ادامه داد: در حال حاضر بازرگانان و تجار ما با مشکلات عدیده‌ای در بحث بازگشت ارز مواجه هستند و امید می‌رود در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود تا تجار بتوانند با آرامش و ثبات بیشتری امورات خود را پیش ببرند.

رئیس اتاق بندرعباس ادامه داد: اتاق در بحث ارتباطات بین‌المللی اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام داده که برگزاری ویدئوکنفرانس با سرکنسولگری جمهوری اسلامی در میلان ایتالیا و دستیابی به بازارهای این کشور برای فروش محصولات خاص استان هرمزگان نظیر خرما، مرکبات و آبزیان بخشی از این اقدامات در حوزه بین‌المللی بوده است.

صفا تأکید کرد: خوشبختانه ارتباطات خوبی بین اتاق بازرگانی و مسئولان استان به‌ویژه شخص استاندار و نماینده وزارت امور خارجه در استان حاکم است و امید است با تشکیل این مثلث طلایی شاهد دستاوردهای خوبی برای استان در حوزه بین‌المللی باشیم.

همچنین طی دو هفته اخیر اتاق بازرگانی بندرعباس آمادگی خود را برای برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی با اتاق‌های مشترک بازرگانی چین، عراق و افغانستان از کانال دیپلماتیک اعلام کرده است.

او تصریح کرد: دعوت از سفرای جدیدالانتصاب کشورمان در عمان و قطر و دیدار با مسئولان استانی و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی را در دستور کار داریم.

صفا همچنین در پایان با توجه به‌ضرورت توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه به‌ویژه عمان، قطر و عراق خواستار مساعدت برای برقراری زمینه جهت ارتباط بیشتر با اتاق‌های بازرگانی این سه کشور شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه استان هرمزگان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی کشور به‌حساب می‌آید ما خواهان توسعه تعاملات اتاق بازرگانی بندرعباس در عرصه‌های منطقه و فرا منطقه‌ای هستیم. ما از تمام پیشنهادات و برنامه‌های اتاق بازرگانی بندرعباس در راستای گسترش روابط بین‌المللی حمایت و استقبال می‌کنیم.

غلامرضا انصاری، افزود: اهمیت اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی و نقش آن در گسترش روابط بین‌المللی و دستیابی به بازارهای هدف به‌ویژه در استانی همانند هرمزگان بر هیچ‌کس پوشیده نیست و خوشبختانه اتاق بندرعباس با پیشنهادات و برنامه‌های جدیدی که در بحث گسترش روابط بین‌المللی ارائه داده بدون شک می‌تواند دستیابی به بازارهای هدف را تسریع و تسهیل بخشد.

در ادامه این نشست استاندار هرمزگان نیز گفت: صادرات به قطر و عمان اولویت روابط خارجی استان بوده و زیرساخت‌های لازم بندری نیز در استان برای ارتباط بیشتر با دو کشور مذکور تأمین شده است.

فریدون همتی اضافه کرد: ما به دنبال شناخت ظرفیت‌های بازارهای بین‌المللی هستیم و امید داریم بتوانیم با شناخت بازارها و کسب اطلاعات لازم از ظرفیت بازارها فضای مناسبی برای رشد صادرات به‌ویژه صادرات محصولات خاص استان هرمزگان فراهم نماییم.

همچنین شعبان نماینده وزارت امور خارجه در استان هرمزگان ضمن تشریح دستاوردهای این حوزه در استان هرمزگان در بعد منطقه‌ای نیز پیشنهاد‌هایی ارائه داد که مورد استقبال معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه قرار گرفت.

در همین رابطه