رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق بجنورد مطرح کرد

تعلیق کارت‌های بازرگانی، صادرات خراسان شمالی را تعطیل کرد

رئیس اتاق بجنورد می‌گوید: در کنار تحریک و کرونا، تعلیق کارت‌های بازرگانی بر کاهش صادرات مؤثر بوده و چنانچه تعلیق صادرات ادامه یابد صادرات خراسان شمالی به صفر خواهد رسید.

27 مهر 1399
کد خبر : 34986
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بجنورد با بیان اینکه تعلیق کارت‌های بازرگانی صادرات خراسان شمالی را به تعطیلی می‌کشاند، گفت: طی 6 ماهه امسال 141 هزار تن محصول صادر شده که نسبت مدت مشابه در سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

سعید پورآبادی در جمع خبرنگاران به تعلیق کارت بازرگانی 13 نفر از بازرگانان استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: تعلیق کارت‌های بازرگانی صادرات خراسان شمالی را فلج کرده است.

او اظهار کرد: در استان خراسان شمالی 110 کارت بازرگانی معتبر وجود دارد که از این تعداد 27 بازرگان در صادرات و واردات فعال بودند که از این تعداد کارت 13 بازرگان تعلیق شده است.

به گفته پورآبادی، اکثر این کارت‌ها صادرات کمتر از یک‌میلیون دلار داشته‌اند.

رئیس اتاق بجنورد در ارتباط با تمدید کارت‌های بازرگانی نیز اظهار کرد: قرار بر این بود تا تمدید کارت بازرگانی از طریق سامانه جامع تجارت صورت گیرد که به علت وجود برخی از مشکلات، مهلت دوماهه داده شده تا همچنان تمدید کارت‌ها از طریق خود اتاق‌ها صورت گیرد.

او با بیان اینکه تعلیق کارت‌های بازرگانی در خراسان شمالی صادرات را به تعطیلی می‌کشاند، گفت: طی 6 ماهه نخست امسال 141 هزار تن محصولات به ارزش 34.3 میلیون دلار صادر شده است.

او خاطرنشان کرد: صادرات در 6 ماه ابتدای سال جاری نسبت مدت مشابه در سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتاق بجنورد، تعلیق کارت‌های بازرگانی، تحریم‌ها و انتشار ویروس کرونا را از عوامل تأثیرگذار بر کاهش صادرات عنوان کرد و گفت: چنانچه تعلیق صادرات ادامه یابد صادرات خراسان شمالی به صفر خواهد رسید.

موضوعات :
در همین رابطه