رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در دیدار سفیر سوریه در تهران با رئیس اتاق ایران مطرح شد

اجرای موافقت‌نامه تجاری ایران و سوریه، روابط اقتصادی دو کشور را توسعه می‌دهد

عدنان محمود سفیر سوریه در ایران که آخرین روزهای ماموریتش را می‌گذراند با رئیس اتاق ایران دیدار کرد. او در این دیدار به تحکیم روابط اقتصادی میان دو کشور ایران و سوریه تاکید کرد. رئیس اتاق ایران هم گفت که با امضای موافقت‌نامه آزاد تجاری بین ایران و سوریه روزهای خوبی در تجارت دو کشور رقم خواهد خورد.

27 مهر 1399
کد خبر : 35004
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران که در روزهای پایانی ماموریت قرار دارد، با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران دیدار کرد. در ابتدای این دیدار شافعی از حضور سفیر سوریه در ایران قدردانی کرد و بهبود روابط تجاری میان دو کشور را خواستار شد.

شافعی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در هیچ کشوری به‌اندازه سوریه سرمایه‌گذاری نکرده است.

او به مرکز تجارت ایرانیان در دمشق اشاره کرد و گفت: این مرکز تجارت یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجارت ایرانیان در خارج از کشور است که می‌تواند نقش مهمی در توسعه تجارت میان دو کشور ایفتا کند.

شافعی خطاب به سفیر سوریه در ایران که در روزهای پایانی مأموریتش به سر می‌برد، گفت: حضور شما در ایران پر از خاطره خوب در راستای بهبود روابط تجاری دو کشور بوده است و شما نقش بی‌بدیلی در این مسیر داشتید.

او به موافقت‌نامه تجارت آزاد بین دو کشور اشاره کرد و گفت: با امضا شدن این موافقت‌نامه شاهد روزهای خوبی در تجارت میان دو کشور خواهیم بود.

در این دیدار آن کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه از تلاش‌های عدنان محمود در ارتقای روابط بخش خصوصی ایران و سوریه قدردانی کرد و گفت: شما یکی از ارکان اصلی آغاز مجدد روابط اقتصادی میان دو کشور بودید و روابط ایران و سوریه در آینده با تلاش‌های شما گسترش پیدا خواهد کرد.

بعد از آن سفیر سوریه در تهران از تلاش روسای اتاق ایران و اتاق مشترک ایران و سوریه در راستای ارتقاء سطح روابط تجاری میان دو کشور قدردانی کرد.

عدنان محمود به اراده راسخ دو کشور برای تحکیم بخشیدن به روابط اقتصادی، صنعتی و ایجاد روابط میان بخش‌های مختلف اقتصادی چه اقتصاد دولتی و چه اقتصاد بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ما تمام تلاش خود را برای رفع تأثیر تحریم‌های ظالمانه بر اقتصاد دو کشور و تحکیم روابط بازرگانی دو کشور خواهیم داشت.

سفیر سوریه در ایران تاکید کرد که این ارتباطات برادرانه ادامه خواهد داشت و سعی خواهد کرد در سوریه منشأ اثر برای تحکیم روابط اقتصادی میان دو کشور باشد.

 

 

موضوعات :
در همین رابطه