رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

ارز صادراتی محور نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قرار گرفت

برگزاری نود و نهمین جلسه شورای گفت‌وگو با حضور سه عضو کابینه دولت

نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی با حضور عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در حال برگزاری است.

28 مهر 1399
کد خبر : 35020
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در آستانه روز ملی صادرات، نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی حول موضوع ارز صادراتی برگزار شد.

در این نشست عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ‌سایر اعضای شورای گفت‌وگو و تعدادی از فعالان اقتصادی حضور یافتند.  

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای گفت‌وگو، در این نشست مصوبات نودوپنجمین نشست شورا با موضوع بسته سیاستی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 1399 و رفع تعهدات ایفا نشده سال‌های 97 و 98 پیگیری می‌شود.

همچنین محدودیت‌های واردات در برابر صادرات در بسته سیاستی بانک مرکزی و مشکلات تعیین نرخ پایه‌های صادراتی و پیشنهاد محاسبه ریالی ارزش پایه‌های صادراتی به عنوان دستورجلسه اصلی در دست بررسی است.

در این جلسه با توجه به موضوع ارز که در دستورکار قرار دارد، علاوه بر اعضای شورا، جمعی از نمایندگان تشکل‌های مربوط و صادرکنندگان نیز حضور دارند.

 

این خبر تکمیل می‌شود...

در همین رابطه