رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

وزیر کار در نامه‌ای به مقام معظم رهبری مطرح کرد

برنامه ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی فورا تقدیم رئیس‌جمهوری می‌شود

مقام معظم رهبری هفته گذشته در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی «ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم» را راهکاری برای حل مشکلات معیشتی مردم برشمردند. در همین راستا، وزیر کار در نامه‌ای به رهبری اعلام کرد این برنامه فورا تقدیم رئیس‌جمهور خواهد شد.

08 آذر 1399
کد خبر : 35500
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مقام معظم رهبری هفته گذشته در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی، اقتصاد را موضوع اصلی کشور خواندند و افزودند: اینکه در سال‌های اخیر شعار هرسال، موضوعی اقتصادی انتخاب‌شده، به همین دلیل است. ضمن آنکه معیشت مردم حقاً دچار تنگی شده و در ماه‌های اخیر نیز کرونا، مشکلات را بیشتر کرده است.

در همین زمینه، ایشان «ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم» و «ایجاد پایگاه ملی ایرانیان بااتصال پایگاه‌های مختلف اطلاعاتی به یکدیگر» را ازجمله پیشنهادهای کارشناسان برای کاهش مشکلات مردم برشمردند.

با تأکید مقام معظم رهبری برای ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم، محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز در نامه‌ای به مقام معظم رهبری اعلام کرد: «برنامه عمل به فرمایش رهبری در خصوص ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم با بهره‌گیری از دانش کارشناسان، با جدیت پیگیری، تدوین و به‌فوریت تقدیم رئیس محترم جمهوری خواهد شد.»

او همچنین در خصوص «ایجاد پایگاه ملی ایرانیان بااتصال پایگاه‌های مختلف اطلاعاتی به یکدیگر» گفت: «اطمینان می‌دهد استقرار کامل، تثبیت و تکامل آن با اهتمام دوچندان پیگیری می‌شود.»

شریعتمداری در این نامه از تهیه لایحه مربوط به پرداخت حقوق بیکاری صاحبان کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا خبر داده و گفته است با توجه به تأکید مقام معظم رهبری برای تخصیص بیمه بیکاری به افرادی که از کرونا بیکار شده و بعضاً بیمه بیکاری هم ندارند، لایحه مربوط به پرداخت حقوق بیکاری صاحبان کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا تهیه و برای تصویب به هیات دولت تقدیم شده است.

در همین رابطه