رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در بازدید از شهرک‌های صنعتی شهرستان ایوانکی مطرح شد

در خنثی‌سازی تحریم‌ها از بخش خصوصی حمایت شود

در جریان بازدید رئیس اتاق بازرگانی، رئیس‌کل دادگستری و رئیس سازمان بازرسی سمنان از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی شهرستان ایوانکی، بر لزوم حمایت از بخش خصوصی در خنثی‌سازی تحریم‌ها تأکید شد.

13 دی 1399
کد خبر : 36170
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان به همراه رئیس‌کل دادگستری و رئیس سازمان بازرسی استان سمنان از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی شهرستان ایوانکی بازدید کردند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در جریان این بازدید، حمایت دستگاه قضایی از بخش خصوصی را مهم برشمرد و گفت: وجود واحدهای صنعتی توانمند در این منطقه این پیام را به کارگزاران می‌دهد که باید توجه بسیار ویژه‌ای به این ناحیه جغرافیایی داشته باشند

او ادامه داد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در لجستیک و صنعت هوایی در ایوانکی استان سمنان بسیار مهم است، این امکان در آینده بسیار نزدیک فراهم خواهد شد تا توسعه در این منطقه شتاب بیشتری پیدا کند به‌شرط اینکه بخش دولتی نگاه ویژه به موضوع سرمایه‌گذاری داشته باشد.

جمعه‌ای تصریح کرد: تفسیر قانون و اجرای دستورالعمل توسط کارگزاران دولتی باید منصفانه باشد در حال حاضر در استان سمنان نگاه مدیران ارشد با کارشناسان سازمان‌های متبوع فاصله میدانی بسیار زیادی دارد.

او خدمات به واحدهای صنعتی را در شهرک‌های صنعتی را مهم دانست و گفت: تعدادی از شهرک‌های صنعتی در اختیار سازمان همیاری شهرداری است متأسفانه خدمات مناسب از سوی این سازمان‌ها به شهرک‌های تحت پوشش داده نمی‌شود واحدهای مستقر در این شهرک‌ها مشکلات عدیده‌ای دارد.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: برخی از شهرک‌ها همانند شهرک صنعتی پایتخت دچار مالکیت دوگانه هستند به‌طوری‌که بعضی از امور این واحدها در استان تهران و دیگر امورات در استان سمنان انجام می‌شود، واحدهای مستقر در این شهرک‌ها متقاضی رفع بوروکراسی اداری هستند.

شهرام پرویز عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان در این نشست گفت: 1400 واحدهای تولید استان در منطقه گرمسار و ایوانکی در نه شهرک صنعتی مستقر هستند درحالی‌که همه استان‌ها دغدغه زیرساخت و جذب سرمایه‌گذاری را دارند ما در این منطقه این مشکلات را نداریم، در حال حاضر سرمایه‌گذاری در این منطقه با استقبال بسیار خوبی روبرو شده متأسفانه باید بگویم امکان ارائه زیرساخت به سرمایه‌گذاران توسط متولیان امکان‌پذیر نیست، بسیاری از شهرک‌های صنعتی به دلیل مدیریت غلط شهری در محدوده شهر قرار گرفته‌اند نرخ کارشناسی‌ها در این اراضی مشکلات بسیار زیادی برای صنعتگران ایجاد کرده است.

رئیس انجمن مدیران گرمسار از رئیس‌کل دادگستری درخواست کرد: اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند و تضمین قراردادهای بخش خصوصی و دولتی را موردتوجه ویژه قرار بدهند.

او سیاست خودگردان بودن ادارات دولتی را یک آفت ارزیابی نمود و تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی به‌جای خدمات متناسب به دنبال جذب منابع بیشتر از صنایع هستند.

افسریان، عضو هیات مدیره یکی از شرکت تولیدی صادراتی استان سمنان نیز گفت: محصولات این شرکت به اروپا و ترکیه صادر می‌شود ازاین‌رو با توجه درخواست‌ها باید کالایی را صادر نماییم که علاوه بر استمرار صادرات کیفیت مناسبی هم داشته باشد، پیشنهاد‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا و ترکیه داشته‌ایم تا تولید را در آنجا ادامه بدهیم اما ترجیح می‌دهیم به خاطر ایران و با این شرایط بحرانی کسب‌وکار را در اینجا ادامه بدهیم، در شهرک‌های صنعتی که واحد تابعه مستقر است برای مورد مانند انتقال برق و زیر ساختار با مشکل روبرو هستیم تا آنجا که بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری زیرساخت را واحدهای مستقر در شهرک انجام داده‌اند

فتح الهی مدیرعامل یک شرکت تولیدی صادراتی سمنان نیز گفت: بخش خصوصی فقط یک درخواست دارد، اصلاح قوانین مخل کسب و ضد تولید، عقیده داریم قوانینی که بسیار از واحدها با آن روبرو هستند اگر اصلاح بشود می‌تواند مشکل 200 واحد صنعتی را رفع نماید پس به‌جای تمرکز بر مشکلات موردی، قوانین و دستورالعمل‌های مخل کسب کار را شناسایی و اصلاح کنیم.

عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در این بازدید گفت: حضور مدیران دادگستری در شرکت‌های تولیدی عرض خدا قوت و تشکر است، این پیام را به شما انتقال می‌دهیم دستگاه قضایی از درد تولیدگر مطلع است و تا آنجا که در توان داشته باشیم از شما سربازان اقتصادی حمایت خواهیم کرد.

او ادامه داد: دشمن علاوه بر لباس سبز بسیجی از دست‌های مبتکر و آگاه فعالین کسب‌وکار هراس دارد، اگر بتوانیم به کمک هم تحریم‌ها را خنثی نمایم به لطف خداوند با تلاش و همت پیروز خواهیم شد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: دغدغه‌های فعالین اقتصادی موردبررسی قرار خواهد گرفت، نقطه نظرات بخش خصوصی کلیدواژه حل مشکلات خواهد بود.

موضوعات :
در همین رابطه