رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد مطرح کرد

توسعه فعالیت‌های کشاورزی به حمایت‌های ویژه دولت نیاز دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بجنورد، آموزش به کشاورزان را یکی از خلاهای جدی در بخش سیاست‌گذاری کشاورزی دانست و گفت: توسعه فعالیت‌های کشاورزی در استان خراسان شمالی نیازمند حمایت‍های ویژه دولت با درنظر گرفتن تسهیلات کم ‌هره است.

17 دی 1399
کد خبر : 36272
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی بجنورد با تاکید بر اینکه آموزش به کشاورزان استان باید در اولویت برنامه ریزی های بخش کشاورزی قرار بگیرد، گفت: آموزش باید به زبان ساده به کشاورزان استان ارائه شود که اگر نتوانیم مفاهیم و دانش روز کشاورزی را به کشاورزان استان انتقال دهیم نه تنها در کوتاه مدت موفقیتی کسب نخواهیم کرد بلکه در آینده فرسایش خاک افزایش یافته و آب و منابع گیاهی استان نیز از بین خواهد رفت.

سعید پورآبادی دانش و مهارت را  از ارکان اصلی کاهش هزینه تولید در کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: «ترویج مطالب آموزشی و یافته‌های علمی به کشاورزان استان» باعث افزایش بهره وری محصولات کشاورزی خواهد شد.

لو خواستار اولویت دهی سرمایه‌گذاری در توسعه فعالیت های کشاورزی در استان شد و گفت: این بخش نیازمند حمایت های ویژه دولت با درنظر گرفتن بسته های سرمایه گذاری و تسهیلات کم بهره است.

پورآبادی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مسئولین استان به سرمایه گذاری در بخش صنایع تولیدی عنوان کرد: متأسفانه کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری در بحث محصولات کشاورزی باعث شده تا همه ساله شاهد دور ریزی محصولات ارزشمند کشاورزی باشیم و در این راستا درخواست داریم زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری در استان تسهیل شود.

او افزود: ایجاد صنایع غذایی در استان ضروری است و نبود این صنایع باعث متضرر شدن کشاورزان خراسان شمالی شده است.

پورآبادی با تقدیر از اقدامات انجام شده سال های اخیر درخصوص تجهیز و تقویت مکانیزاسیون کشاورزی در استان گفت: یکی از مشکلات موجود در زمینه بهره برداری نداشتن تخصص کافی در استفاده از ادوات است که میطلبد به سمت تخصص گرایی در بحث مکانیزاسیون کشاورزی حرکت کنیم.

موضوعات :
در همین رابطه