رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

محمدعلی محمد میرزاییان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

نمایشگاه‌های مجازی ابزاری جدید برای توسعه بازار هستند

نایب‌رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران معتقد است نمایشگاه مجازی که بر پایه ابزارهای فناورانه برگزار می‌شود در راستای توسعه بازار و کسب‌وکار به ویژه در دوران همه‌گیری کرونا بسیار اهمیت دارد.

19 بهمن 1399
کد خبر : 36873
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران ضمن تأکید بر فعالیت‌های صادراتی و اهمیت تمرکز جدی اتاق‌های مشترک بر این حوزه، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی را در دوران همه‌گیری کرونا در راستای ایجاد بازارهای جدید و معرفی توانمندی‌های کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: ارتباط با رایزنان بازرگانی و استفاده از ظرفیت سفارتخانه‌های کشورها برای بهره‌گیری از پتانسیل‌هایی که کشورها برای تجارت در اختیار دارند نیز در این حوزه بسیار اثرگذار است.

محمدعلی محمد میرزاییان، نایب‌رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی ویژگی‌های بسیاری دارد که یکی از آنها یافتن مشتریان جدید در نمایشگاه‌ها است و به ویژه در صنایع غذایی و در نمایشگاه‌هایی که جنبه بین‌المللی دارند، یافتن مشتریان پایدار امکان‌پذیرتر است. برگزاری نمایشگاه یکی از مهم‌ترین ابزارهای پیش روی تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی است تا بتوانند از این مسیر کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: نمایشگاه مجازی در وضع کنونی جهان که مخاطبان ممکن است از برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی بازدید نکنند یا مشارکت چندانی در آن حاصل نشود یک راهکار جایگزین است که به طور قطع می‌تواند اهداف نمایشگاهی را برای فعالان اقتصادی محقق کند؛ اما همچنان در ابتدای این مسیر هستیم و تجربه برگزاری نمایشگاه‌های مجازی راه را برای فعالان اقتصادی شفاف‌تر خواهد کرد.

میرزاییان عنوان کرد:‌ گاهی شرکت در یک نمایشگاه می‌تواند تا چندین سال متوالی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را از جستجوی مشتری جدید در بازارها بی‌نیاز کند، بنابراین با تأکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها، فعالان اقتصادی باید از برگزاری نمایشگاه مجازی نیز استقبال کنند.

او ادامه داد: کرونا یکی از عواملی است که تقاضای بازار و ظرفیت‌های تولید در برخی از واحدها را کاهش داده است. در این راستا ضرورت دارد برای توسعه بازار از ابزارهای دیگری استفاده شود.

نایب‌رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران افزود: برخی از کسب‌وکارها نیازمند تعیین استانداردهایی خاص برای فروش هستند و به نظر می‌رسد برگزاری نمایشگاه‌های مجازی و استفاده از تکنولوژی و دانشی که استارت آپ‌ها در اختیار دارند، بتواند در استفاده از ابزارهای فناورانه برای توسعه بازارها و یافتن مشتری جدید در داخل و خارج کمک کند.

میرزاییان عنوان کرد:‌ برگزاری نمایشگاه مجازی تجارب ارزشمندی را پیش روی ما قرار خواهد داد و به تدریج به کسب‌وکارها کمک می‌کند که با تغییر شرایط، راه‌های دستیابی خود به بازارها را تغییر دهند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مجازی خلأ حضور تجار خارجی را در نمایشگاه‌ها، برطرف می‌کند، گفت:‌ باید اطلاع‌رسانی لازم به تجار و بازرگانان سایر کشورها انجام شود تا از فرصت برگزاری نمایشگاه مجازی ایران که در مدت زمان طولانی‌تری نیز برگزار می‌شود، استفاده کنند.

در همین رابطه