رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

مذاکرات عراق برای ساخت مخازن نفت در چین

وزیر نفت عراق اعلام کرد: این کشور در مرحله مذاکرات پیشرفته با شرکت‌های دولتی چین برای ساخت تاسیسات نگهداری نفت در این کشور قرار دارد.

27 بهمن 1399
کد خبر : 37005
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر نفت عراق اعلام کرد: عراق در راستای افزایش فروش به آسیا، سرگرم مذاکره با شرکت‌های دولتی چین برای ساخت مخازن نفت خام در این کشور است. عراق همچنین درباره برنامه‌های پیشنهاد شده از سوی پاکستان برای ساخت مخازن نگهداری نفت در این کشور بحث و مذاکره می کند.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق گفت: وزارت نفت عراق قصد دارد در راستای منافع کشور در فروش نفت، در برخی دولت‌های دیگر هم تاسیسات ذخیره سازی نفت بسازد.

عراق که دومین عضو بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی است، تولیدش در سه ماهه نخست امسال ۳.۸۶ میلیون بشکه در روز بوده است. وزیر نفت عراق اعلام کرده تولید نفت این کشور در ماه میلادی جاری در صورت پایبندی منطقه کردستان به تعهداتش، ۳.۶ میلیون بشکه در روز خواهد بود. این کشور اعلام کرده بود تولید روزانه اش در ژانویه را به ۳.۶ میلیون بشکه در روز محدود خواهد کرد اما بیش از ۳.۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد. عبدالجبار بدون در نظر گرفتن صادرات نفت کردستان، پیش بینی کرد صادرات عراق در فوریه ۲.۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

موضوعات :
در همین رابطه