رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات با اساتید فنی مطرح شد

ضرورت تقویت روحیه ریسک‌پذیزی در فعالان اقتصادی

نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای توسعه صادارت دانش‌بنیان و خلاق با حضور اساتید مطرح فنی و رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران برگزار شد.

04 اسفند 1399
کد خبر : 37100
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اولین مرکز شتاب‌دهی صادرات ایران باهدف جذب ایده‌های صادراتی و توسعه کسب‌وکار بین‌المللی با همکاری اتاق ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهریورماه سال جاری افتتاح شد.

محمد صالحی، مدیر گروه دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه تهران و مهدی اقتصادی رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران با هدف نحوه سرمایه‌گذاری بر ایده‌های دانشگاهی و تجاری سازی آنها بحث و گفت‌وگو کردند.

اقتصادی، ضمن تشریح مهم‌ترین ظرفیت‌های اتاق ایران و به خصوص پتانسیل‌های مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات و همچنین کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران، از انعقاد تفاهم نامه میان این مرکز، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پارک علم و فناوری با هدف جذب ایده‌ها و صادراتی کردن آنها خبر داد.

همچنین، تقویت همکاری‌های چند جانبه میان اتاق ایران، وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری از دیگر دستاوردهای این نشست بود.

او توسعه دانش‌بنیان تولیدات و توسعه سرمایه‌گذاری به خصوص در مجموعه استارتاپ‌های کشور را دیگر محور فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران عنوان کرد.

اقتصادی همچنین اقدامات این مرکز را تشریح کرد. او در همین زمینه توضیح داد: بسیار شرکت‌های دانش بنیانی هستند که مراحل تجاری‌سازی را انجام داده‌اند، اما هنوز محصولات خود را صادر نکرده‌اند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین اهداف و وظایف مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات، فراهم کردن بازارهای هدفمند برای معرفی این محصولات است.

بعد از آن، سحربنکدارپور دبیر کل مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان محورهای پیشنهادی برای توسعه همکاری و افزایش تعامل میان اتاق ایران و سایر مراکز مرتبط در توسعه دانش بنیان را برشمرد و افزود: یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق ایران، ایجاد ارتباط میان کسب‌وکارهای سنتی و جدید است.

او بر ضرورت راه‌اندازی پلتفرمی باهدف هدایت پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تأکید کرد و ظرفیت‌ امروز بازار سرمایه و بانک را برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی موردتوجه قرارداد.

در این نشست همچنین اعضا تأکید کردند یکی از مهم‌ترین فرهنگ‌هایی که باید در محیط کسب‌وکار جا بیفتد، «فرهنگ ریسک‌پذیری» است. در همین زمینه، یکی از مهم‌ترین وظایف مرکز نوآوری و شتاب‌ده‌ی صادرات اتاق ایران تقویت روحیه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در میان فعالان اقتصادی و به‌خصوص جوانان عنوان شد.

 

در همین رابطه