رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

فراخوان چهارمین جشنواره ملی زن و علم اعلام شد

جایزه مریم میرزاخانی به زنان نخبه اهدا می‌شود

چهارمین جشنواره ملی زن و علم برگزار می‌شود؛ این فراخوان با همکاری وزارت علوم، معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده و کمیسیون ملی یونسکو-ایران برگزار می‌شود.

19 اردیبهشت 1400
کد خبر : 38002
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهارمین جشنواره ملی زن و علم با عنوان جایزه مریم میرزاخانی با هدف تجلیل از زنان نخبه و فعال علمی، فرهنگی و اجتماعی، از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، کمیسیون ملی یونسکو-ایران و سایر نهادهای ذی‌ربط برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره این رویداد به صورت رقابتی برگزار می‌شود. در این بخش مستندات دریافتی مورد ارزیابی و داوری قرار خواهند گرفت.

بانوان داوطلب در سه رده سنی زیر ۴۰ سال، ۴۰ تا ۶۵ سال و بالای ۶۵ سال می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. از برگزیدگان در آیین پایانی جشنواره تقدیر می‌شود.

علاوه بر آن طبق اعلام معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این جشنواره معتبر و مشمول امتیاز آیین نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی است.

زمان دریافت مستندات از طریق سامانه جشنواره حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه است.

محورهای رقابتی جشنواره به قرار زیر است:

الف- شاخص‌های علمی:

با تأکید بر شاخص‌هایی از قبیل دریافت جوائز ملی و بین المللی، ابداعات و اختراعات، طرح‌های علمی برجسته، کتاب، مقالات، تعاملات علمی بین المللی و…

ب- شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی:

نقش آفرینی زنان در موضوعاتی از قبیل فعالیت‌های شاخص در زمینه کارآفرینی، فعالیت‌های برجسته اجتماعی، فعالیت‌های برجسته و داوطلبانه فرهنگی، فعالیت‌های خیریه، محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، قرآن پژوهی، ایثار و فداکاری، محیط زیست، فعالیت در زمینه گسترش تمدن ایرانی اسلامی، گسترش زبان فارسی در زمینه تخصصی و…

علاقه مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت http://wsfestival.ir مراجعه کنند توضیحات تکمیلی در لینک فراخوان جشنواره قابل دسترسی است.

در همین رابطه