رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

کمیسیون صنایع اتاق ایران گزارشی از تسهیلات بنگاه‌ها منتشر کرد

راه‌های تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط

کمیسیون صنایع اتاق ایران طی گزارشی با عنوان تسهیلات بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط به روند توسعه این بخش، وضعیت کنونی آنها در اقتصاد ایران، چالش ها و عوامل رکود این دست از بنگاه ها و در نهایت راه های تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت.

23 شهریور 1395
کد خبر : 3919
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس تاکید مقام معظم رهبری و بر اساس مفاد «ده اقدام اساسی برای نجات کشور» که از سوی ایشان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور مطرح شد، موضوعاتی از جمله رقابت‌سازی، حمایت از تولیدات داخلی، تعادل بخشی به اقتصاد و عدالت اجتماعی، ارتقای بهره‌وری و اقتصاد دانش بنیان، کنترل واردات و توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط باید در صدر برنامه‌ریزی های دستگاه‌های مربوط قرار بگیرد.

این گزارش در نهایت با نگاه به سیاست‌گذاری‌های مربوط به بنگاه های کوچک و متوسط و شرایطی که امروز پشت سر می گذارند، تاکید می کند هنوز نمی توان در مورد عملکرد و نتایج پرداخت تسهیلات به این صنایع قضاوت کرد. اما آنچه قابل مشاهده است، تکرار سازوکارهای تسهیلات دهی به بنگاه های زودبازده در دولت نهم است. متاسفانه نتایج نامطلوب این شیوه در گذشته دیده شد اما با این وجود همچنان ادامه دارد. آنچه در سطح استان ها اتفاق می افتد، چندان امیدوارکننده نیست.

در بخش پایانی گزارش و پس از طرح همه مشکلات، راهکارهای پیشنهادی کمیسیون صنایع برای افزایش کارآیی پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط ارائه می شود. می توانید متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.  

در همین رابطه