رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از عملکرد مالی بنگاه‌های اقتصادی در جهان

بحران جهانی کسب‌وکارهای کوچک برای یافتن وام ارزان

بر اساس جدیدترین تحقیقات،، تنها 48 درصد از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، می‌توانند با نرخ بهره زیر 8 درصد فاینانس دریافت کنند.

24 شهریور 1395
کد خبر : 3976
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس یک پیمایش جدید که به بررسی محدودیت‌های اعتباری برای سرمایه‌گذاری پرداخته است، کسب‌وکارهای کوچک، باید برای دریافت وام بیشتر از پیش پول پرداخت کنند.

C2FO، یک استارت‌آپ در حوزه تکنولوژی مالی است که بازاری برای دریافت وام توسط کسب‌وکارهای کوچک از شرکت‌های بزرگ عرضه کننده، فراهم کرده است. بر اساس پیمایش انجام شده توسط این استارت‌آپ، تنها 48 درصد از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، می‌توانند با نرخ بهره زیر 8 درصد فاینانس دریافت کنند.

پس از بحران مالی سال 2008، نگرانی در خصوص وام‌‌های ریسک‌پذیر ادامه یافت. پرداخت وام به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط برای بانک‌ها جذابیت زیادی ندارد. آن‌ها تمایل چندانی به میزبانی از کسانی که تازه می‌خواهند تکه‌ای از بازار را به دست آورند، ندارند.

درو شینر، رئیس فروش C2FO می‌گوید:«هزینه سرمایه به حد بسیار زیادی افزایش یافته است و ما از شدت آن در پیمایشی که انجام دادیم، غافل‌گیر شدیم. بیشتر کسب‌وکارهای کوچک به خصوص در امریکا با بانک‌های کوچک و منطقه‌ای کار می‌کنند. اما مقررات جدید، ریسک اعتباری و چیزهعای دیگر، آن‌ها را مجبور به استقراض از سازمان‌های بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌کند.»

C2FO بیشتر از 1800 کسب‌وکار کوچک و متوسط را در امریکا، آلمان، انگلستان، فرانسه و ایتالیا مورد بررسی قرار داده است. شرکت‌هایی که بیشتر از 80 درصد آن‌ها، سالانه 2 میلیون دلار یا کم‌تر درآمد  دارند.

در امریکا و انگلستان استقراض، گران‌تر از کشورهای دیگر است. در این دو کشور به ترتیب 47 و 42 درصد از کسب‌وکارها موفق به دریافت وام با نرخ بهره زیر 8 درصد شدند.

بیل دانکلبرگ، سردبیر اقتصادی فدراسیون ملی کسب‌وکارهای مستقل در امریکا می‌گوید:«اطمینان‌ناپذیری بالاست و انتظار برای موقعیت بهتر کسب‌وکارها پایین است. هم‌چنین آینده‌ سرمایه‌گذاری ضعیف به نظر می‌رسد. برآوردهای ما نشان می‌دهد که امید کمی برای بهبود وضعیت کسب‌وکارهای کوچک در آینده نزدیک وجود دارد.»

منبع: بلومبرگ

در همین رابطه