رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

گزارش پایگاه خبری اتاق ایران از باارزش‌ترین برندهای سال 2016

تداوم عصر پادشاهی «اپل» بر دنیای برندها

اپل در سال 2016 با 6 درصد رشد، به ارزش 154.14 میلیارد دلار رسیده و با ارزش‌ترین برند جهان است. فیس‌بوک با رشد 48 درصدی، بیشترین رشد را در دنیای برندها داشته و IBM نیز با 19 درصد سقوط ارزش برند، شدیدترین افت را در جهان تجربه کرده است.

17 مهر 1395
کد خبر : 4511
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

«اپل»، بار دیگر توانسته است عنوان باارزش‌ترین برند سال را از آن خود کند. طی یک سال گذشته، ارزش آن 6 درصد رشد کرده و به 154.1 میلیارد دلار رسیده است. گردش مالی این برند 233.7 میلیارد دلار و میزان تبلیغات این شرکت نیز 1.8 میلیارد دلار بوده است.

روی هم رفته، ارزش 100 برند برتر جهان به 1.8 تریلیون دلار می‌رسد.

اینتربرند، بخشی از شرکت آمنیکام و مشاور برند تجاری است. این مجموعه هر سال گزارشی را در خصوص ارزش برندها با رتبه‌بندی صد برند برتر منتشر می‌کند که گزارش 2016 آن نشان می‌دهد بعد از اپل، «گوگل» در جایگاه دوم قرار گرفته است. ارزش این برند نسبت به سال گذشته 11 درصد بیشتر شده و به 133 میلیارد دلار رسیده است. کوکاکولا با ارزش 73 میلیارد دلاری رتبه سوم را از آن خود کرده است.

«مایکروسافت» و «تویوتا» نیز به ترتیب با 72 و 53 میلیارد دلار، در جایگاه چهارم و پنجم نشسته‌اند.

اینتربرند، برندهای مختلف را از طریق سه مولفه رتبه‌بندی می‌کند: عملکرد مالی شرکت و محصولات یا خدمات آن، نقش برند در تاثیرگذاری بر مشتریان، و قدرت برند برای تضمین امنیت درآمدی شرکت.شعار اینتربرند در گزارشی که برای سال 2016 ارائه کرده، این‌چنین بوده است:«A brand is a business, A business is a brand» به این معنا که یک برند، یک کسب‌وکار است، و یک کسب‌وکار، یک برند است.

این گزارش هم‌چنین به رتبه‌بندی برندها بر اساس سرعت رشدشان پرداخته است. سریع‌ترین رشد برند، مربوط به شرکتی در زمینه رسانه‌های اجتماعی بوده است. «فیس‌بوک»، با رشد 48 درصدی طی یک سال، به ارزشی برابر با 32 میلیارد دلار رسیده است. بعد از آن نیز خرده‌فروشی اینترنتی «آمازون»، با 33 درصد رشد، به ارزش 50 میلیارد دلاری دست یافته است.

شرکت «لگو» برای اسباب‌‌بازی کودکان نیز با 25 درصد رشد، به 6.7 میلیارد دلار رسیده و در جایگاه سوم این رتبه‌بندی قرار گرفته است.

اما این رتبه‌بندی از طرفی دیگر نیز صورت گرفته و شرکت‌‌هایی که بیشترین کاهش ارزش برند را داشته‌اند، معرفی شده‌اند. شرکت تولیدکننده کامپیوتری «IBM» با کاهش 19 درصدی، به ارزش 53.5 میلیارد دلار رسیده است. بعد از آن نیز شرکت نفتی «شل» در سال گذشته، 17 درصد افت ارزش برند داشته و به ارزشی برابر با 4.6 میلیارد دلار رسیده است.

موضوعات :
در همین رابطه