رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایران خبر داد

شورای مشترک بازرگانی ایران و ویتنام تشکیل می شود

غلامحسین شافعی در ویتنام از تصمیم اتاق ایران برای تاسیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ویتنام خبر داد و گفت: «تشکیل شورای مشترک بازرگانی به افزایش مبادلات تجاری و ارتباط میان بازرگانان دو کشور منجر خواهد شد.»

17 مهر 1395
کد خبر : 4515
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران که همراه با یک هیات تجاری از بخش خصوصی، رئیس جمهور را در سفر به جنوب شرق آسیا همراهی می کند، از تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران و ویتنام در آینده نزدیک خبر داد.

حسن روحانی، رئیس جمهور، که در صدر یک هیات بلندپایه اقتصادی-سیاسی به کشورهای ویتنام، مالزی و تایلند سفر کرده، در اولین مقصد سفر خود در هانوی، پایتخت ویتنام، پنجشنبه گذشته با مقام های این کشور دیدار و مذاکره کرد.

د راین سفر، مقام های ایران و ویتنام دو سند همکاری امضا کردند که بر اساس آن ها سطح روابط تجاری میان دو کشور در آینده نزدیک 5 برابر خواهد شد و از 400 میلیون دلار فعلی به 2 میلیارد دلار خواهد رسید.

در ضیافت ناهار نگوین شوان پوک، نخست وزیر ویتنام، که با حضور حسن روحانی و دیگر اعضای هیات ایرانی برگزار شد، پس از سخنان روحانی و شوان پوک، رئیس اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی کشور محورهای همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو طرف را تشریح کرد. شافعی سفر رئیس جمهور به ویتنام را «نقطه عطفی در توسعه مناسبات دو کشور» دانست که «بیانگر اراده واقعی مسئولان عالی رتبه دو طرف به توسعه روابط است».

غلامحسین شافعی همچنین از تصمیم اتاق ایران برای تاسیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ویتنام خبر داد و گفت: «تشکیل شورای مشترک بازرگانی به افزایش مبادلات تجاری و ارتباط میان بازرگانان دو کشور منجر خواهد شد.» شافعی ابراز امیدواری کرد بر اساس مذاکرات انجام شده و با توجه به ظرفیت های اقتصادی میان ایران و ویتنام، در آینده نزدیک موافقتنامه تعرفه ترجیحی نیز میان دو کشور امضا شود.

تعدادی از اعضای هیات تجاری ایران در این جلسه دیدگاه های خود را در رابطه با موانع موجود در مسیر توسعه مناسبات تجاری میان دو کشور مطرح کردند.

در سفر هیات ایرانی به ویتنام همچنین نمایندگان بانکی دو کشور پس از مذاکرات به تفاهمنامه ارتباط بین بانکی و مکانیزم های ایجاد کارگزاری دست پیدا کردند.

موضوعات :
در همین رابطه