رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مدیر کل بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع پرتغال در اتاق کرج عنوان کرد

اعتماد متقابل میان ایران و پرتغال در روابط اقتصادی موثر است

نشست تخصصی تجار و فعالان اقتصادی البرز و کشور پرتغال با حضور مدیر بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع پرتغال در اتاق کرج برگزار شد.

03 آبان 1395
کد خبر : 4858
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست تخصصی تجار و فعالان اقتصادی البرز و کشور پرتغال با حضور مدیر بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع پرتغال در اتاق کرج برگزار شد.

مدیرکل بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع کشور پرتغال در اتاق کرج گفت: کشورش آمادگی دارد به‌عنوان یک پل ارتباطی، استان البرز را به بازارهای کشورهای آفریقا و آمریکا جنوبی متصل کند.

پدرو ماگیلیان در حاشیه نشست تخصصی تجار و فعالان اقتصادی البرز و کشور پرتغال در کرج، هدف از سفر خود به البرز را برقراری روابط تجاری نزدیک میان تجار و بازرگانان پرتغالی با فعالان اقتصادی استان البرز عنوان کرد.

مدیرکل بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع کشور پرتغال افزود: در این سفر ما با ظرفیت‌های استان البرز برای همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف تجاری آشنا خواهیم شد.

ماگیلیان از کشور پرتغال به‌عنوان یک بازار تجاری انعطاف‌پذیر نام برد و گفت: قوانین و مقررات تجاری کشور پرتغال سهل و انعطاف‌پذیر است و تجار ایرانی می‌توانند از این مزیت در برقراری روابط تجاری برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت پیش‌آمده در برجام زمینه ارتباط اقتصادی ایران با کشورها را فراهم کرده و ما نیز با بهره‌گیری از این فرصت در پی آن هستیم تا فعالیت‌های تجاری و بازرگانی با البرز را گسترش دهیم.

ماگیلیان اضافه کرد: مهم‌تر از همکارهای تجاری، روابط انسانی و اعتماد متقابل بین دو کشور است که می‌تواند تأثیر بسزایی در روابط اقتصادی طرفین نیز داشته باشد.

مدیرکل بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع کشور پرتغال یادآور شد: درصورتی‌که دو کشور ایران و پرتغال با نیازهای یکدیگر آشنا شوند، می‌توانند با بهره‌گیری از اطلاعات کامل همکاری دوجانبه‌ای را آغاز کنند.

استان البرز آماده همکاری تجاری با کشور پرتغال است

عضو هیئت رئیسه اتاق البرز گفت: زیرساخت‌های لازم برای همکاری‌های مشترک تجاری با کشور پرتغال فراهم است.

جعفر سلیمانی در نشست تخصصی تجار و فعالان اقتصادی البرز و کشور پرتغال افزود: استان البرز در صنعت نساجی، داروسازی، ملزومات پزشکی، صنایع غذایی و قطعات خودرو از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای برخوردار است و در این زمینه‌ها آماده همکاری با کشور پرتغال است.

سلیمانی با اشاره به این‌که البرز دومین تولیدکننده محصولات دارویی کشور است، گفت: فعالان اقتصادی استان می‌توانند همکاری‌های لازم را درزمینه صنایع دارویی با کشور پرتغال داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه اتاق البرز با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیام (CARGO) به‌عنوان یکی از مزیت‌های استان البرز اظهار کرد: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی‌های مهم این منطقه است و ما می‌توانیم به‌صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و پرتغال را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

سلیمانی تأکید کرد: فرودگاه پیام به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی برای انعقاد قراردادها با خطوط هوایی پرتغال برای انتقال کالاهای تجاری اعلام آمادگی دارد.

وی با اشاره به اینکه بسترها و مشوق‌های لازم درزمینهٔ صنایع پاک و هایتک در البرز باید بیش از پیش فراهم شود، افزود: این استان از جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بحث صنایع پاک، های‌تک و تجدیدپذیر استقبال می کند .

عضو هیئت رئیسه اتاق البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری هیئتی با هدف پی‌گیری تفاهم‌نامه‌ها منعقده با اتاق البرز به اروپا اعزام خواهد شد گفت: استان البرز آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین المللی با این کشور ها همکاری کند.

 

موضوعات :
در همین رابطه