رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق زاهدان در نشست با سرکنسول پاکستان در زاهدان خبر داد؛

دو مرز جدید «پیشین» و «ریمدان» به زودی راه‌اندازی می‌شوند

رئیس اتاق زاهدان: به‌زودی شاهد راه‌اندازی دو مرز رسمی پیشین و ریمدان با کشور پاکستان خواهیم بود که این مورد به گسترش تبادلات مرزی میان دو کشور، کمک قابل‌توجهی می‌کند.

05 آبان 1395
کد خبر : 4930
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق زاهدان در نشست با سرکنسول ایران در پاکستان از راه‌اندازی دو مرز جدید با پاکستان خبر داد.

عبدالحکیم ریگی، رئیس اتاق زاهدان ریگی از راه‌اندازی دو مرز جدید با پاکستان خبر داد و گفت: «به‌زودی شاهد راه‌اندازی دو مرز رسمی پیشین و ریمدان با کشور پاکستان خواهیم بود که این مورد به گسترش تبادلات مرزی میان دو کشور، کمک قابل‌توجهی می‌کند.»

رئیس اتاق زاهدان گفت: هم‌اکنون حجم مبادلات دو کشور 800 میلیون دلار است که با توجه به پتانسیل‌های دو کشور این رقم کم است و باید افزایش یابد.

ریگی افزود: با توجه به همسایگی ایران و پاکستان و پایین بودن هزینه‌های حمل‌ونقل، انتظار می‌رود کشور پاکستان فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را از ایران خریداری کند. وی افزود: دو کشور ایران و پاکستان باید نیازها و امکانات یکدیگر را تأمین کنند و توجه به این مسئله موجب گسترش مراودات تجاری و افزایش آن خواهد شد.

رئیس اتاق زاهدان همچنین به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی میر جاوه اشاره نمود و افزود: امور اجرایی راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی به اتاق بازرگانی زاهدان سپرده‌شده و هم‌اکنون با همکاری اداره منابع طبیعی استان در حال جانمایی مکان موردنظر هستیم.

همکاری اتاق‌های بازرگانی ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دو کشور ضروری است

محمد رفیع، سرکنسول پاکستان در زاهدان در نشست با رئیس اتاق زاهدان گفت: مهم‌ترین گام در گسترش روابط دو کشور تجارت و بازرگانی است و با توسعه روابط تجاری، روابط دو کشور افزایش می‌یابد. همچنین برای گسترش روابط تجاری همکاری اتاق‌های بازرگانی دو کشور ضروری است.

سرکنسول پاکستان در زاهدان تأکید کرد: کمیته مشترک اتاق‌های بازرگانی زاهدان و کویته باید فعال‌تر شود و مسائل و مشکلات تجاری در این کمیته مطرح و پیگیری شود.

رفیع گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی میر جاوه به نفع هر دو کشور خواهد بود و باید پیگیری‌های لازم جهت تسریع در امور انجام شود.

رفیع افزود: اتاق زاهدان با بررسی و ارائه مسائل مرز مشترک می‌تواند در بهبود روابط نقش بسزایی را ایفا کند.

 

موضوعات :
در همین رابطه