رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق بجنورد خبر داد؛

هیئت تجاری قزقیزستان به خراسان شمالی می‌آید

رئیس اتاق خراسان شمالی از سفر هیئت تجاری قرقیزستان در دهم آبان ماه به استان خراسان شمالی خبر داد.

08 آبان 1395
کد خبر : 4979
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تازه‌ترین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی با حضور معاون استاندار و رئیس اتاق این استان برگزار شد.

محمد صمدی، رئیس اتاق بجنورد از سفر سفیر قزاقستان و هیات تجاری این کشور در دهم و یازدهم آبان ماه امسال به استان خراسان شمالی خبرداد وگفت: این سفر به منظور توسعه همکاری و روابط اقتصادی، افزایش صادرات و واردات و شناسایی بازارهای استان خراسان شمالی انجام می شود.

وی برنامه های این سفر را بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اعلام کرد و افزود: نهایتا در پایان سفر انعقاد تفاهم نامه و چندین قرارداد تجاری انجام خواهد شد.

رئیس اتاق خراسان شمالی  همچنین از افتتاح و بهره برداری پروژه خیرین مدرسه ساز با حضور 18 نفر از خیرین مدرسه ساز اتاق های ایران، تهران واتاق مشترک ایران و سوییس خبرداد.

وی با بیان این که  این گروه از خیرین جامعه نیکوکاری اتاق بازرگانی ساخت 100 مدرسه را در سراسر کشور تعهد کردند، افزود: این سفر به استان خراسان شمالی  به منظور افتتاح مدرسه 6 کلاسه روستای کهنه جلگه شهرستان مانه وسملقان، پروژه سه کلاسه روستای خندق لو بجنورد و دو کلاسه روستای سوخلی شهرستان مانه سملقان می باشد.

در پذیرش هیات های تجاری نگاه صادراتی داشته‌ باشیم

محمود دلپسند، معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان شمالی نیز دراین جلسه با تاکید براین که در پذیرش هیات های تجاری باید نگاه صادراتی داشت، گفت: در سفرهای تجاری باید اطلاعات کامل از عمده واردات کشورهای مورد پذیرش داشته باشیم و  این بدان معنا است که باید از نیازها و خواسته های آن کشور آگاه باشیم.

دلپسند افزود: همچنین در پذیرش هیات های تجاری،  ظرفیت های صادراتی استان باید در قالب پکیج های مختلف درحوزه (کشاورزی، صنعت ،صنایع دستی و...) تهیه و ارائه شود.

معاون استاندار خراسان شمالی همچنین  بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی واحدهای تولیدی از معافیت های مالیاتی تاکید کرد وگفت: با آگاهی واحدهای تولیدی از معافیت های مالیاتی و همکاری ماموران کمرگ ، واحدهای که از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند سریعتر کار آنها انجام می شود.

وی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که بخش خصوصی بتواند مسائل و مشکلات خود را با بخش دولتی احصاء کند و به ارائه راهکار و پیشنهاد بپردازد تا نهایتا منجر به عملیاتی شدن طرح ها شود.

دلپسند با تاکید براین که کشاورزی معیشتی باید به سمت کشاورزی اقتصادی حرکت کند، گفت: با این نگاه درحال کار و تلاش هستیم ولی متاسفانه حرکت دراین مسیر خیلی سریع نیست.

وی خطاب به واحدهای تولیدی حاضر درجلسه گفت: تمام تولید کنندگان پیشنهادات و راهکارهای خود ابتدا به اتاق بازرگانی استان ارائه دهند تا جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارائه شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان نیز دراین جلسه  روند واگذاری پروژه های نیمه تمام را بسیار کند و طولانی دانست وگفت: استنباد ما براین است بعضی دستگاه های اجرایی هنوز هم  تمایل ندارند بعضی از پروژه های خود را به بخش خصوصی واگذار کنند.

محمد رضا موفق افزود: پیشنهاد ما براین است دراین جلسه راهکارهای پیشنهادی اصلاحی تهیه شود و به ستاد فرمانده اقتصاد مقاومتی ارسال شود  تا بخشی از مشکلات واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی سرعت بیشتری بگیرد  چراکه عمد مشکل واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی بروکراسی اداری است.

موضوعات :
در همین رابطه