رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

رئیس اتاق کرمان پیشنهاد داد؛

مسیرهای گردشگری برای استان کرمان تعریف شود

08 آبان 1395
کد خبر : 4983
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان تعریف و معرفی مسیرهای گردشگری مختلف در استان کرمان و همچنین توجه به جاذبه های فراوان زمین شناسی و معدنی استان (ژئوتوریسم) را برای توسعه و رونق گردشگری پیشنهاد کرد.

سید مهدی طبیب زاده در جمع اعضای کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان در رابطه با مسیرهای گردشگری گفت: در منطقه آلپ، مسیر گردشگری ویژه‌ای با جاذبه های بسیار تعریف شده که سال گذشته 30 میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند و کرمان نیز می تواند از این روش در جذب گردشگر استفاده کند. وی در ادامه با بیان اینکه کرمان سرزمین و بهشت زمین شناسی ایران است و جاذبه های بسیاری در این زمینه دارد، گفت: باید در معادن استان استانداردسازی های لازم برای حضور گردشگران شکل گیرد تا ژئوتوریسم در استان نیز آغاز شود.

طبیب زاده، با تاکید بر اینکه باید طرح جامع گردشگری در استان وجود داشته باشد، اظهار کرد: وزیر گردشگری اسپانیا رمز موفقیت گردشگری این کشور را پاسخ به سه سووال می‌داند که عبارتند از، چه جاذبه هایی وجود دارد؟ مشتریان ما چه کسانی هستند؟ و چگونه جاذبه ها با هدف تداوم حضور گردشگر تداوم یابد؟ که اتاق کرمان نیز بر اساس این سه سئوال برنامه ها را ارائه خواهد کرد.

وی سه مشکل گردشگری کرمان را نبود برنامه جامع، عدم تامین مالی پروژه ها و فضای کسب و کار نه چندان مناسب دانست و بیان کرد: ضمن مذاکره با مشاور اسپانیایی نقشه راه گردشگری استان تهیه و البته از مشاوران کرمانی توانمند نیز در این زمینه استفاده خواهد شد تا جاذبه های توریست‌پسند استان و چگونگی کار در این حوزه بر اساس استانداردهای بین المللی تعریف شود.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه در استان فعالیت های گردشگری ناهمگون در حال شکل گیری است، گفت: اتاق از ایده های خوب و قابل سرمایه گذاری در همه بخش ها به ویژه گردشگری استقبال می کند و آنها را به سمت تجاری سازی پیش خواهد برد. وی خاطرنشان کرد: از 9 مجموعه معین اقتصادی استان در اجرای اقتصاد مقاومتی، پنج مجموعه علاقه و گرایش به بخش گردشگری دارند که نخستین طرح آنها در مناطق مختلف در حوزه گردشگری است. طبیب زاده تصریح کرد: فرهنگ گردشگری باید در استان تقویت شود که در این راستا آموزش هدفمند گروه های مختلف جامعه و مرتبط با گردشگری ضروری است.

رئیس اتاق کرمان افزود: باید همه تلاش استان برای معرفی کرمان به دنیا از طریق جدیدترین، به روز ترین و پیشرفته ترین ابزارها، نرم افزارها و اپلیکیشن ها صورت گیرد. وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود، گفت: فعالان حوزه گردشگری می توانند نقطه نظرات خود در این حوزه را برای داشتن برنامه ای کامل و منسجم‌تر به نمایندگان مجلس ارائه دهند.

در ادامه این نشست نیز رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان گفت: پیشنهاد تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس شوراس اسلامی از طریق اتاق کرمان مطرح شده و اتاق ایران این موضوع را پیگیری می کند که بتوان فراکسیون 100 نفره فعلی مجلس به کمیسیون تبدیل شود.

مهدی سیاوشی افزود: نشست تخصصی گردشگری با موضوع اقتصاد مقاومتی و حضور اساتید مطرح کشور هفته آینده در اتاق ایران برگزار می شود که اعضای کمیسیون گردشگری اتاق کرمان نیز می توانند در این نشست شرکت کنند. وی در ادامه با بیان اینکه در پایان برنامه ششم توسعه تعداد گردشگران فعلی باید به پنج برابر افزایش یابد، خاطرنشان کرد: بهتر است برنامه ریزی لازم برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در گردشگری استان انجام شود تا تمامی زیرساخت های مورد نیاز برای پوشش پنج برابری گردشگران فراهم شود. سیاوشی، از تهیه برند گردشگری و تهیه نقشه راه گردشگری استان توسط اتاق کرمان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به افزایش حضور گردشگران خارجی در استان گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد گردشگر خارجی استان به 40 هزار نفر برسد.

محمود وفایی، ضمن تاکید بر برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت های گردشگری در استان کرمان افزود: ضعف اصلی گردشگری استان مناسب نبودن تبلیغات و بازاریابی است که پیشنهاد متمرکز شدن تبلیغات در قالب طرحی ویژه ارائه شده که بر اساس آن صندوقی با هیات امنای مشخص تشکیل می شود و این صندوق سیاستگذاری های لازم در مورد نحوه معرفی استان، تبلیغات، استفاده از فضاهای مجازی و سایت ها را انجام می دهد.

 وفایی بیان کرد: استان کرمان زیرساخت های خوبی در زمینه های گردشگری سلامت و معدن دارد که می تواند گردشگری ماجراجویانه و جذابی برای جوانان باشد که امیدواریم کمیسیون گردشگری اتاق کرمان در این زمینه‌ها ورود کند. وی، در ادامه به واگذاری استانداردسازی واحدهای اقامتی که پیش از این توسط کارشناسان اصفهانی انجام می شد، به استان کرمان خبر داد و گفت: یک موسسه در کرمان مسئولیت تطبیق استانداردها را بر عهده دارد. وی در پایان از برگزاری جشنواره سفره ایرانی در کرمان به عنوان محور استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و کرمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

گفتنی است در این نشست برخورد با تورهای غیرقانونی، ساماندهی مهمانپذیرها، راه اندازی حمل و نقل گردشگری، توجه به گردشگری قنات، راه‌اندازی سایت جامع گردشگری و مشارکت در دوره های آموزشی گردشگری، درخواست شد.

 

موضوعات :
در همین رابطه