رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق سمنان در دیدار با سفیر فنلاند عنوان کرد؛

آمادگی سمنان برای صادرات محصولات کشاورزی به فنلاند

سفیر فنلاند در ایران: سمنان بر روی جاده ابریشم واقع شده و از نظر آینده تجاری و موضعیت جفراقیایی، شرایط ممتازی دارد.

11 آبان 1395
کد خبر : 5040
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان و جمعی از صادرکنندگان سمنانی، با سفیر فنلاند در سفارت این کشور در تهران دیدار کردند.

هری کمراینن، سفیر جمهوری فنلاند توانمندی‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری استان سمنان برای سرمایه گذاری مشترک را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مسئله آنقدر اهمیت دارد که طی دیدار روسای جمهور دو کشور در هفته گذشته، 3 بار  از استان سمنان به‌عنوان استانی پر ظرفیت نام برده شده است.

سفیر فنلاند در ایران، از استان سمنان به‌عنوان ایران کوچک نام برد و گفت: سمنان بر روی جاده ابریشم واقع شده و از نظر آینده تجاری و موضعیت جفراقیایی، شرایط ممتازی دارد.

در ادامه علی اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، جاده ابریشم را به عنوان ارتباط تجاری نوین در شاهراه تجاری دنیا نام برد و گفت: رئیس جمهور فنلاند در  سخنرانی خود در حضور فعالان اقتصادی از ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان فنلادی خبر داد. وی افزود: این نگرش و توجه برای ما ایرانیان بسیار قابل احترام است، اما  باید در حال حاضر روابط تجاری و اقتصادی فی مابین کشور فنلاند و ایران را  هر چه سریعتر رونق بخشیم.

رئیس اتاق سمنان از آمادگی و حضور فعالان اقتصادی استان در بازار فنلاند خبرداد و اضافه کرد: تولیدات محصولات کشاورزی استان سمنان می تواند در بازار فنلاند منحصر بفرد باشند و این آمادگی از سوی بازرگانان این استان وجود دارد، تا محصولات باغی استان همانند انگور، سیب و پسته به این کشور صادر کند.

جمعه‌ای، فنلاند را عامل و دروازه ورود محصولات ایرانی به اتحادیه اروپا برشمرد و گفت: تکنولوژی های نوین شما در زمینه مخابرات، معادن، تصفیه آب، چوب، آسانسور و تولیدات نوین انرژی  بسیار مطلوب است و این آمادگی در استان سمنان  وجود دارد که سرمایه گذاری  صد در صدی و یا مشارکتی بین دو طرف انجام شود.

در این نشست همچنین تفاهم نامه همکاری اقتصادی از سوی اتاق سمنان به سفیر و رایزن بازرگانی این کشور ارائه و انعقاد آن پیشنهاد شد.

موضوعات :
در همین رابطه