رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق سمنان در دیدار با معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد

معادن استان سمنان فرصتی برای سرمایه‌گذاری

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق سمنانمعتقد است که سرمایه‌گذاری مشترک و فرآوری محصولات معدنی می‌تواند نقش مهمی در صادرات و تولید ثروت ایفا کند.

12 آبان 1395
کد خبر : 5092
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق سمنان به‌منظور گسترش مبادلات اقتصادی استان سمنان، نشستی را با ولی‌الله افخمی راد، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی کشور  در محل این معاونت برگزار کرد.

علی اصغر جمعه‌ای، حوزه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی کشور را بسیار توانمند برشمرد و گفت: بخش اقتصادی سازمان تامین اجتماعی و مجموعه‌های تحت پوشش این سازمان می‌توانند در استان سمنان سرمایه‌گذاری کنند.

جمعه‌ای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن در استان سمنان را قابل مطالعه خواند و افزود: سرمایه‌گذاری مشترک و  فرآوری محصولات معدنی می‌تواند نقش مهمی در صادرات و تولید ثروت ایفا کند، از همین رو  معادن استان سمنان فرصتی استثایی برای سرمایه‌گذاری هستند.

تأکید بر رویکرد جذب مشارکت و فعالیت‌های اقتصادی تامین اجتماعی

ولی‌الله افخمی‌راد، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی کشور، رویکرد سازمان تأمین اجتماعی را جذب مشارکت و فعالیت‌های اقتصادی خواند و گفت: نگرشی که در سنوات قبل در بدنه سازمان وجود داشته وصول حق بیمه و دیگر مسائل مرتبط به آن بوده است و تمام سعی ما این است که میزان سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد اشتغال را در برنامه‌های آتی نهادینه کنیم.

افخمی‌راد نرخ ارز را مشکل بزرگ صادرات در ایران دانست و افزود: تولیدکنندگان و صادر کنندگان باید همسان با بازارهای بین‌المللی حرکت کنند.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: شرایط در داخل کشور باید به‌گونه‌ای باشد که هزینه تمام‌شده تولید، نسبت به بازارهای جهانی کمتر باشد، در غیر این صورت و با شرایط پیش رو کالاهای ایرانی نمی‌توانند در بازارهای بین‌المللی رقابت کنند؛ چون هزینه تمام‌شده کالا در ایران بسیار گران تمام می‌شود.

افخمی‌راد ترویج و توسعه شرکت‌های ایرانی را همسو با بازارهای جهانی توصیف کرد و گفت: سرمایه‌گذاری مشترک و ترویج رونق فضای کسب کار و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی از اهداف معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی کشور است.

موضوعات :
در همین رابطه