رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سفیر سوئیس در دیدار با رئیس اتاق ایران عنوان کرد

اتاق‌های بازرگانی برای درک نیازهای فعالان اقتصادی قدم‌های عملی بردارند

سفیر سوئیس در ایران هدف سفر به مشهد را گشودن راه‌هایی برای ارتباطات عملی با ایران برای گسترش ارتباطات تجاری عنوان کرد.

15 آبان 1395
کد خبر : 5142
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر سوئیس در ایران با غلامحسین شافعی در اتاق مشهد دیدار کرد.

سفیر سوئیس در ایران، جولیوهاز در دیدار با رئیس اتاق ایران هدف از سفر به مشهد را ارزیابی توانمندی‌های استان خراسان رضوی برای همکاری‌های دوجانبه و همچنین گشودن راه‌هایی برای ارتباط‌های عملی با ایران برای گسترش ارتباطات تجاری عنوان کرد.

وی ضمن تبریک انتخاب مهندس شافعی به ریاست اتاق ایران با اشاره به اینکه اتاق‌های بازرگانی دو کشور می‌توانند نقش مهمی در توسعه روابط بین تجار دو کشور ایفا کنند، اظهار امیدواری کرد: اتاق‌های بازرگانی دو طرف برای درک نیازهای تجار و صنعتگران قدم‌های عملی‌تری بردارند.

در ادامه غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با عنوان اینکه ارتباط دو کشور ایران و سوئیس در صدر رفت و آمدهای جهانی قرار دارد، تأکید کرد: مردم ایران خاطرات خوبی از این کشور  در ذهن دارند و این نگاه مردمی می‌تواند در آینده بر روابط اقتصادی دو کشور مؤثر باشد.

شافعی تصریح کرد: تشکیل اتاق مشترک ایران و سوئیس که با تلاش‌های سازنده سفیر انجام شد در گسترش روابط تجاری دو کشور حائز اهمیت است.

رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه استقرار سازمان تجارت جهانی، صلیب سرخ و بسیاری از سازمان‌های دیگر جهانی در کشور سوئیس نشان از پیشرو بودن این کشور در مراودات جهانی دارد، تأکید کرد: فعالان اقتصادی کشور ایران از سوئیس به‌عنوان پیشرو در صنعت بانکداری و بیمه یاد می‌کنند و همکاری‌های دو کشور در این زمینه می‌تواند به بالا رفتن حجم مبادلات تجاری دو کشور بینجامد.

شافعی با ابراز اینکه مشهد سالانه 25 میلیون گردشگر را میزبانی می‌کند، افزود:هم‌مرز بودن خراسان رضوی با افغانستان و کشورهای آسیای میانه به دلیل راه نداشتن این کشورها به دریای آزاد و این‌که آن‌ها باید نیازهای خود را از طریق مرزهای زمینی و کشورهای همسایه تأمین کنند، بر اهمیت نقش هم‌جواری و ترانزیتی این استان افزوده است.

در این دیدار بر آمادگی طرفین بر نقش خواهرخواندگی خراسان رضوی با یکی از استان‌های سوئیس تأکید شد.

موضوعات :
در همین رابطه