رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سفیر قزاقستان در اتاق بجنورد؛

گسترش همکاری‌های کشاورزی و صنعتی، اولویت‌ قزاقستان در ایران است

سفیر قزاقستان در ایران طی سفر به استان خراسان شمالی، ضمن حضور در اتاق بجنورد و دیدار با فعالان اقتصادی،با رئیس اتاق بجنورد تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

22 آبان 1395
کد خبر : 5196
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر قزاقستان در ایران طی سفر به استان خراسان شمالی، ضمن حضور در اتاق بجنورد و دیدار با فعالان اقتصادی،با رئیس اتاق بجنورد تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

بغداد امریوف، سفیر قزاقستان در ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق بجنورد و فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی گفت: قزاقستان در زمان تحریم هم با جمهوری اسلامی ایران ارتباط تنگاتنگ داشت بنابراین مانعی برای گسترش روابط دوجانبه وجود ندارد.

امریوف گسترش روابط در زمینه‌های کشاورزی و صنعت از اولویت‌های گسترش سیاست کشورش با ایران دانست و گفت: برای تحقق این امر تلاش دوچندانی خواهم کرد.

سفیر قزاقستان در ایران یکی از اهداف سفرش به استان‌های مختلف کشور را هم یافتن زمینه‌های گسترش روابط دوجانبه دانست. امریوف با بیان اینکه استان خراسان شمالی از استان‌های است که می‌تواند ارتباط مستقیم با قزاقستان داشته باشد، گفت: پیشنهاد می‌شود یکی از استان‌های کشور متبوعش با خراسان شمالی خواهرخوانده شود.

خراسان شمالی دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه است

رئیس اتاق خراسان شمالی نیز در این جلسه از خراسان شمالی به‌عنوان دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه یادکرد و بر توسعه هر چه بیشتر روابط بین این استان و کشور قزاقستان تأکید کرد.

محمد صمدی به ظرفیت‌های استان خراسان شمالی در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، کشاورزی اشاره کرد.

رئیس اتاق بجنورد با اشاره به راه‌اندازی دفتر خدمات مشاوره و بازاریابی در محل اتاق بجنورد، گفت: هم‌اکنون اتاق بازرگانی با 100 کشور دنیا ارتباط اقتصادی برقرار کرده است.

صمدی همچنین گفت: باوجود روابط اقتصادی گسترده بین ایران و قزاقستان و نیز روابط نزدیک‌تر بین خراسان شمالی و این کشور امیدواریم در آینده نزدیک توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی را شاهد باشیم.

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک سفارت قزاقستان و اتاق بجنورد

هم‌زمان با سفر هیات قزاقستانی به سرپرستی بغداد امریوف به خراسان شمالی، تفاهم‌نامه مشترکی در زمینه‌های مختلف اقتصادی بین سفارت قزاقستان و اتاق بجنورد منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف توافق کردند برای توسعه همه‌جانبه همکاری ها، فعالیت ها را در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و بازاریابی و کشاورزی و گردشگری و سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری درزمینه ایجاد بار هوایی و ترانزیت کالا، محصولات پتروشیمی و خدمات فنی و مهندسی و بورس در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مختلف تولید و صادرات و واردات محصولات بهداشتی، معادن، مصالح ساختمانی، ساخت‌وساز، صنایع‌دستی و گیاهان دارویی ادامه دهند.

همچنین مقرر شد در زمینه اعزام و پذیرش هیات‌های دو کشور ایران و قزاقستان، تدوین و برگزاری نمایشگاه قزاقستان در ایران و نمایشگاه خراسان شمالی در قزاقستان اقدامات و هماهنگی‌های لازم از طرف سفارت قزاقستان و اتاق بجنورد انجام شود.

همچنین مقرر شد شورای همکاری تجار و بازرگانان و صادرکنندگان خراسان شمالی و فعالان اقتصادی قزاقستان تشکیل شده و برنامه‌های همکاری دو طرف را بررسی و پی‌گیری کند.

موضوعات :
در همین رابطه