رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سفیر فرانسه در دیدار با نایب رئیس اتاق مشهد عنوان کرد

ضرورت تسهیل تعامل بانکی ایران و فرانسه

سفیر فرانسه در ایران اظهار داشت: با توجه به فضای مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران امیدواریم با توافق نهایی، شاهد رفع تحریم‌های ایران و تسریع در گسترش همکاری اقتصادی ایران و فرانسه باشیم.

22 آبان 1395
کد خبر : 5250
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سفیر فرانسه در تهران در دیدار با نائب رئیس اتاق مشهد بر عزم کشورش بر گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و فرانسه تأکید کرد.

«فرانسوا سنه‌مو» با ابراز خرسندی از اجرای برجام، بر عزم فرانسه بر اجرای تعهدات این کشور در چارچوب برجام تأکید و ابراز امیدواری کرد: به‌موازات تحکیم روابط دو کشور، تعاملات بانکی در چارچوب برجام تسهیل شود.

سفیر فرانسه ضمن ابراز تمایل برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه بین دو فرانسه و ایران، گفت: بهبود فضای بین‌المللی، زمینه فعالیت‌های بخش خصوصی خارجی را در ایران بیش‌ازپیش فراهم کرده است.

سفیر فرانسه در تهران یادآور شد: در کنار این عامل، قوانین و مشوق‌های سرمایه‌گذاری ایران نیز بسترهای لازم را برای فعالیت شرکت‌های خارجی مهیا کرده است.

سنه‌مو با تأکید بر مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های فرانسوی و تعامل بنگاه‌های بزرگ و متوسط فرانسوی با بنگاه‌های مشابه ایرانی گفت: این مبادلات باید از سر گرفته شود.

وی از آمادگی فرانسه برای انجام مبادله در زمینه‌های مختلف ازجمله، صنایع، بازیافت منابع، گردشگری، محیط‌زیست و کشاورزی با ایران خبر داد.

سفیر فرانسه در تهران گفت: با توجه به فضای مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران امیدواریم با توافق نهایی، شاهد رفع تحریم‌های ایران و تسریع در گسترش همکاری اقتصادی ایران و فرانسه باشیم.

محمدرضا  توکلی‌زاده، نایب‌رئیس اتاق مشهد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه روابط ایران و فرانسه در دوران تحریم‌ها، دچار افت شده بود ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های اقتصادی ایران و فرانسه به شرایط قبل از تحریم برگردد.

نایب رئیس اتاق مشهد با تأکید بر همکاری‌های موفق شرکت‌های ایرانی و فرانسوی در زمینه‌های اقتصادی باوجود همه مشکلات فرارو، گفت: خراسان رضوی پتانسیل‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک با کشور فرانسه دارد.

وی از مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام نام برد و حضور سالانه 27 میلیون توریست زائر را در این استان از مزیت‌های خراسان رضوی برشمرد.

موضوعات :
در همین رابطه