رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

20نکته از اظهارات رئیس سازمان مدیریت در مورد برنامه ششم و بودجه96

سرمایه‌گذاری 37 هزار میلیارد تومانی در طرح‌های عمرانی

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تاکید کرد؛ لایحه بودجه آذرماه سال 1396 به مجلس ارسال می‌شود. امیدواریم شاکله برنامه ششم توسعه در مجلس تغییر پیدا نکند. این برنامه نقشه راه بوده و برنامه میان‌مدت را مشخص می‌کند.

29 آبان 1395
کد خبر : 5455
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه تاکید کرد؛ لایحه بودجه آذرماه سال 1396 به مجلس ارسال می‌شود. امیدواریم شاکله برنامه ششم توسعه در مجلس تغییر پیدا نکند. این برنامه نقشه راه بوده و برنامه میان‌مدت را مشخص می‌کند.

نوبخت، سخنگوی دولت

محمدباقر نوبخت در برنامه «در مسیر توسعه» گیلان، بابیان اینکه برنامه ششم توسعه تا چند هفته دیگر در جلسه علنی مجلس مطرح می‌شود، گفت: 14 آذرماه سال جاری لایحه بودجه سال 96 تقدیم مجلس می‌شود.

- برنامه ششم توسعه، وضعیت کشور را در بخش‌های مختلف تا سال 1399 مشخص می‌کند و برنامه استان‌ها در چارچوب بخشی و ملی تعیین می‌شود.

- پس از تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس، برنامه استان‌ها، تصویب می‌شود. پیشنهادشده که برنامه گیلان برای سال‌های 95 تا 99 توسط گیلانی‌ها نوشته شود.

- لیست تمام پروژه‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی در سال 96 همراه با بودجه سال 96 به مجلس ارائه می‌شود.

-پس از برجام روزانه 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت و میعانات نفتی فروش داشتیم.

-در قانون بودجه، نفت بشکه‌ای 40 دلار در نظر گرفته‌شده بود اما اکنون نفت را بشکه‌ای 43 دلار می‌فروشیم درحالی‌که سال گذشته افت قیمت نفت کشورهای بزرگ را به‌زانو درآورده بود.

-2 هزار و 550 میلیارد تومان برای پروژه‌های راه‌آهن و آزادراه کشور اختصاص یافت.

-یک‌هزار و 300 میلیارد تومان نیز برای 5 پروژه راه‌آهن کرمانشاه، تبریز، رشت و اتصال آن به شبکه راه‌آهن مرکزی اختصاص دارد.

-راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ آستارا به راه‌آهن جمهوری آذربایجان و کشورهای شمالی متصل شد؛ برای پروژه راه‌آهن مذکور مبلغ 500 میلیارد تومان اختصاص داده‌شده است.

- پروژه راه‌آهن مذکور از فاینانس استفاده می‌کند؛ اکنون هیچ مشکلی در پرداختی‌ها وجود ندارد.

-در سال جاری 37 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور سرمایه‌گذاری می‌شود.

- تاکنون 12 هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی کشور پرداخت‌شده و 7 هزار و 500 واحد فعال می‌شوند.

-برای احیای واحدهای تولیدی گیلان مبلغ 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

- تمام این پروژه‌ها تا پایان دولت روحانی به بهره‌برداری می‌رسد و وعده بلندمدت به مردم نمی‌دهیم.

- 14 هزار و 700 میلیارد تومان پول نقد به گندم‌کاران پرداخت کردیم و برای مطالبات چای‌کاران در ردیف بودجه مبلغ 150 میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده بود که 120 میلیارد تومان بودجه جاری برای خرید برگ سبز چای و 30 میلیارد تومان نیز بودجه عمرانی برای بهزراعی باغ‌ها بوده که این مبلغ 100 درصد پرداخت‌شده است.

- در سال جاری تولید چای خشک 60 درصد افزایش‌یافته و از 20 هزار تن تولید چای خشک، اکنون 31 هزار تن چای در کشور تولید می‌شود.

- مبلغ 30 میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران تا پنجشنبه آینده به آنها پرداخت می‌شود.

- در سال‌های گذشته وعده‌ای به صیادان برای تغییر سبک صید داده‌شده بود و آذرماه سال جاری مبلغ 30 میلیارد تومان به صیادان پرداخت می‌شود و تعهدات سازمان برنامه‌وبودجه را انجام می‌دهیم.

- 50 میلیارد تومان برای احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت اختصاص داده‌شده و مردم انتظار دارند این روند را مشاهده کنند و مسائل زیست‌محیطی انجام شود.

- مردم تفاوت کارهای ظاهری با تلاش صادقانه را تشخیص می‌دهند.

- امیدواریم شاکله برنامه ششم توسعه در مجلس تغییر پیدا نکند و این برنامه نقشه راه بوده و برنامه میان‌مدت را مشخص می‌کند.

موضوعات :
در همین رابطه