رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه بررسی کرد

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فاوا

رقابت پذیری بالا، ارتقای مداوم سطح فناوری، رشد پرشتاب ابتکارات و سرعت در استفاده از تجهیزات مخابراتی جدید از ویژگی‌های صنعت فناوری اطلاعات و ارتبطات (فاوا ) به شمار می‌رود و همین عوامل اهمیت توسعه و تقویت این صنعت در برنامه‌ها و اسناد بالادستی را افزایش می‌دهد.

29 آبان 1395
کد خبر : 5459
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران در تازه‌ترین کار پژوهشی خود وضعیت فعلی و فرصتهای سرمایه‌گذاری در صنعت تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران را مورد بررسی قرار داده و در نهایت مهم‌ترین فرصتها را در قالب 8 مورد مطرح می‌کند.  

بر اساس این گزارش راه‌اندازی و تقویت بخشهای تحقیقی و توسعه (R&D)، ارتقای ظرفیت شرکتهای تولیکننده تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، توجه به پتانسیلهای بالای صادراتی، حرکت به شمت بازارهای جدید، حرکت به سمت هم‌افزایی در شرکتهای تولیدکننده تجهیزات فاوا، کمک به توسعه کسب‌وکارها، روزآمدی و نوسازی صنعت فاوا و استفاده از فناوری‌های نو و سرمایه‌گذاری در بخشهای جدید صنعت فاوا، مهم‌ترین فرصتهای سرمایه‌گذاری این بخش به شمار می‌رود.

این گزارش تاکید می‌کند که توسعه فاوا در کشور مزیتهای مهمی برای بازار تولید و فروش محصولات و تجهیزات مرتبط با فاوا به وجود آورده است که در شرایط و دوران پساتحریم می‌تواند موجب رشد و شکوفایی تولید محصولات و تجهیزات مرتبط با فاوا شود. در حال حاضر این صنعت به سرمایه‌گذاری فراوانی نیاز دارد تا بتواند نیازهای کشور را برآورده و صادرات به کشورهای منطقه را در برنامه خود قرار دهد.

با توجه به آنچه در این گزارش آمده است متاسفانه شرکتهای تولیدکننده داخلی از فناوری‌های جدید مخابراتی عقب مانده‌اند و محصولات تولیدی آنها خریدار چندانی ندارد. ایجاد صنعت توانمند بومی در حوزه تجهیزات مخابرات مستلزم راه‌اندازی واحدهای قوی تحقیق و توسعه است.

برای مطالعه متن کامل این گزارش اینجا را کلیک کنید.

در همین رابطه