رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در دیدار رئیس اتاق ایلام و عضو هیات رئیسه اتاق واسط عراق عنوان شد

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی ایران در واسط عراق

رئیس اتاق ایلام: توسعه روابط دو طرفه با عراق همواره جزو اولویت‌های کاری اتاق ایلام است.

14 آذر 1395
کد خبر : 5678
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق واسط عراق با رئیس اتاق ایلام دیدار و پیرامون توسعه بیش از پیش همکاری‌های دوطرف گفتگو کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در دیدار با عضو هیات رئیسه اتاق واسط عراق گفت: بخش‌خصوصی جمهوری اسلامی ایران از توسعه فعالیت اقتصادی با کشور عراق استقبال می‌کند.

شعبان فروتن افزود: عراق یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف برای کالای صادراتی ایران محسوب می‌شود و توسعه روابط دوطرفه با عراق همواره جزو اولویت‌های کاری اتاق ایلام است.

فروتن بابیان اینکه بخش خصوصی کشورمان همواره ارتباط مطلوبی با طرف عراقی داشته است، افزود: ایجاد نمایشگاه‌های مشترک به‌منظور معرفی توانمندی‌های کشورمان در عراق می‌تواند زمینه را برای توسعه روابط مهیاتر کند.

وی گفت: فعالان حوزه بازرگانی ایلام نیز همسو با بخش خصوصی کشورمان در عرصه صادرات به کشور عراق دارای توانمندی مطلوبی هستند به‌نحوی‌که بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق در مرز بین‌المللی مهران انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همراهی بخش خصوصی دو طرف بتوان کارهای مشترکی را برای توسعه بیش‌ازپیش روابط اقتصادی انجام داد.

عضو هیات رئیسه اتاق واسط عراق نیز در این نشست از هرگونه همکاری و گسترش روابط با بخش خصوصی ایران استقبال کرد.

عبدالهادی طعمه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار است که نمایشگاهی از توانمندی‌های اقتصادی ایران حدود دو ماه و نیم دیگر در واسط دایر شود تا زمینه لازم برای معرفی جدیدترین محصولات ایرانی در عراق فراهم شود.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که شرکت‌های تولیدی استان‌های مرزی همچون استان ایلام نیز در این نمایشگاه حضور فعالانه‌ای داشته باشند.

وی بابیان اینکه به‌زودی اطلاع‌رسانی لازم برای فعالان بخش خصوصی ایرانی انجام می‌شود، اظهار کرد: بخش خصوصی دو طرف می‌توانند از طریق این نمایشگاه‌ها ارتباط بیشتری با یکدیگر برای گسترش کار داشته باشند.

موضوعات :
در همین رابطه