رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رتبه کشورها در سیستم آموزشی چند است؟

سازمان همکاری و توسعه هر سه سال یک ارزیابی از سیستم های آموزشی سراسر جهان انجام می دهد. این سازمان ارزیابی را از طریق آزمایش مهارت و دانش دانش آموزان 15 ساله در علم، خواندن، ریاضیات حل مساله و مسائل ملی انجام می دهد.

18 آذر 1395
کد خبر : 5790
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سازمان همکاری و توسعه (OECD) هر سه سال یک ارزیابی از سیستم های آموزشی سراسر جهان انجام می دهد. این سازمان ارزیابی را از طریق آزمایش مهارت و دانش دانش آموزان 15 ساله در علم، خواندن، ریاضیات حل مساله و مسائل ملی انجام می دهد.

72 کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند و از 540 هزار دانش آموز آزمون گرفته شد. اینفوگرافیک زیر ترکیبی از نمرات متوسط برای هر کشور یا منطقه در سه آزمون اصلی را نشان می دهد. با میانگین نمره 1655، سنگاپور در صدر لیست و قبل از هنگ کنگ و ژاپن قرار دارد که آنها به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کرده اند. همچنین ایالات متحده با کسب نمره 1463در رتبه پایانی این جدول قرار دارد.

در حالیکه هزینه هر دانش آموز در ابتدایی و متوسطه از سال 2006 تنها در کشورهای OECD 20 درصد افزایش یافته است، تنها 12 کشور از 72 کشور و اقتصاد ارزیابی شده در PISA عملکرد آموزش خود را بهبود داده اند.

با سطح بالای بیکاری جوانان، افزایش نابرابری، فاصله معنی دار جنسیتی و نیاز فوری برای افزایش رشد فراگیر در بسیاری از کشورها، کار بیشتری باید انجام شود تا از اینکه هر کودک بهترین آموزش ممکن را دارد، اطمینان حاصل گردد.

کاستی در سیستم آموزشی چالشی است که همه کشورها از جله برخی از مرفه ترین آنها، با آنها مواجه می شوند.

این گزارش سیاستهای موجودی که کشورهای موفق دارند را نشان می دهد: انتظارات بالا و جهانی برای تمام دانش آموزان، تمرکز قوی بر آموزش بزرگ، منابع هدفمند برای دانش آموزان و مدارس، و تعهد به استراتژی منسجم طولانی مدت.

موضوعات :
در همین رابطه