رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق گرگان در نشست با رئیس مجلس عنوان کرد

منطقه‌ آزاد گلستان می‌تواند در فضای اقتصادی استان موثر باشد

فعالان اقتصادی استان گلستان درنشست هم‌اندیشی با علی لاریجانی رئیس مجلس در گرگان اصلی‌ترین خواسته‌ها و مطالب خود را بیان کردند.

29 آذر 1395
کد خبر : 6000
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

فعالان اقتصادی استان گلستان درنشست هم‌اندیشی با رئیس مجلس در گرگان اصلی‌ترین خواسته‌ها و مطالب خود را بیان کردند.

رئیس اتاق گرگان در نشست با علی لاریحانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار صادراتی استان گلستان گفت: منطقه آزاد استان گلستان در فضای اقتصادی استان بسیار تأثیرگذار بوده و می‎تواند متفاوت از مناطق آزاد کشور باشد که سبب افزایش صادرات از استان گلستان شود.

رمضان بهرامی به لایحه منطقه آزاد استان گلستان اشاره کرد و گفت: مسئولان تصور می‎کنند که مناطق آزاد، محل قاچاق کالا می‎‌شوند اما در استان گلستان این‌گونه نیست.

بهرامی به آمارهای صادراتی استان گلستان به کشورهای منطقه و CIS اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد استان گلستان می‎تواند متفاوت از مناطق آزاد کشور باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: ما در سال گذشته به ترکمنستان یک میلیارد دلار صادرات داشتیم و این در حالی است که میزان واردات ما 800 میلیون دلار بوده است.

بهرامی افزود: با توجه به یکنواختی بودجه استان گلستان با استان‎های دیگر از نظر اقتصادی فاصله‎اشه‌ روزبه‌روز در حال افزایش است لذا استان‌های کم برخوردار روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: قرار است در مجلس 3 درصد از درآمد نفتی، به استان‌های کم برخوردار اختصاص داده شود و در ماده ۱۸۰ نیز ۸ استان کم‌برخوردار مورد حمایت بیشتری قرار خواهند گرفت.

علی لاریجانی افزود: یکی از جلسات خیلی خوب برای من نشست با فعالان اقتصادی است و مسئولان باید وقت بگذارند حرف صنف تولید را بشنود.

لاریجانی تصریح کرد: در اینکه کشور ما در بخش تولید مشکل دارد تردیدی نیست، ام اقتصاد، محور کار و اولویت نخست است و مقام معظم رهبری، دولت و مجلس بر آن تأکید دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد ما باید اولویت نخست کشور باشد و باید تلاش‌‎های ما را به این سمت سوق دهیم.

 

موضوعات :
در همین رابطه