رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق یزد خبر داد

تأسیس هلدینگ صادراتی در یزد باهدف ایجاد بازار بین‌المللی پایدار

رئیس اتاق یزد در جلسه حمایت از سرمایه‌گذاری استان یزد از تأسیس هلدینگ صادراتی این استان با مشارکت 15 شرکت و با هدف ایجاد بازار پایدار بین‌المللی خبر داد.

11 دی 1395
کد خبر : 6151
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس اتاق یزد در جلسه حمایت از سرمایه‌گذاری استان یزد از تأسیس هلدینگ صادراتی این استان با مشارکت 15 شرکت و با هدف ایجاد بازار پایدار بین‌المللی خبر داد.

محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد - عکس: محمد علی‌مهدی

رئیس اتاق یزد در جلسه حمایت از سرمایه‌گذاری استان یزد از تأسیس هلدینگ صادراتی این استان با مشارکت 15 شرکت با هدف ایجاد بازار پایدار بین‌المللی خبر داد.

رئیس اتاق یزد با اشاره به‌ضرورت مشارکت واحدهای صنعتی و تولید در راستای ایجاد بیش‌ازپیش رونق اقتصادی، از تأسیس هلدینگ تجاری باهدف ایجاد بازار پایدار و رقابت سالم با رقبای خارجی در یزد خبر داد.

محمدرضا قمی یکی از مشکلات واحدهای کوچک و متوسط در استان یزد را خرده‌فروشی واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و بیان کرد: در مسئله صادرات هر یک از تولیدکنندگان به‌صورت تک‌به‌تک وارد بازارهای جهانی شدند و متأسفانه این رقابت‌ها بعضاً باعث شد که همدیگر را هم با مشکل مواجه کنند.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه در بعضی موارد به‌جای اتحاد و تقویت در برابر رقبای خارجی، تولیدکنندگان داخلی با یکدیگر درگیر می‌شوند، گفت: تأسیس هلدینگی متشکل از مجموعه شرکت‌های استان که در رشته‌های مختلف به‌ویژه کاشی و سرامیک، فرش، پارچه، لوله و اتصالات، لوازم‌خانگی، گلخانه‌ای و سیم و کابل دارای مهارت و تجاربی هستند، ازجمله اقدامات انجام‌شده در راستای ایجاد رونق اقتصادی و توسعه صادرات در استان یزد است.

قمی ایجاد بازار پایدار و رقابت سالم با رقبای خارجی را ازجمله اهداف تأسیس هلدینگ در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ تقریباً 45 شرکت را دعوت کردیم و درنهایت 15 شرکت داوطلب حضور در هلدینگ شدند.

رئیس اتاق یزد در ادامه با اشاره به این‌که هلدینگ تجاری در استان یزد به ثبت رسیده گفت: در حال حاضر سرمایه آورده این شرکت، پشتوانه‌ای تا مرز 40 میلیارد تومان است.

قمی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری لازم در ارتباط با حوزه خلیج‌فارس به مرکزیت عمان، روسیه، گرجستان و آفریقا از دیگر اقدامات انجام‌شده در استان یزد است.

وی در مورد ارتباط با گرجستان و غنا گفت: تاجرهایی کاملاً مورد تائید معرفی شدند و پس از آشنایی آن‌ها با پتانسیل‌های استان یزد، زمینه همکاری هرچه بیشتر استان با این دو کشور فراهم‌شده است.

قمی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک از دوم تا ششم اسفند در اسپانیا با حضور 15 واحد تولیدی کاشی و سرامیک یزد، برگزاری نمایشگاهی با همکاری اتاق بازرگانی استان‌های زنجان و قزوین از 15 تا 18 بهمن‌ماه امسال در کنیا و برگزاری نمایشگاه در کشور پاکستان، از دیگر برنامه‌های در دستور کار اتاق یزد تا پایان امسال است.

موضوعات :
در همین رابطه