رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

دلار مجددا در آستانه 4 هزار تومان قرار گرفت

دلار که هفته گذشته تا مرز 4 هزار و 100 تومان جهش کرده بود، از روز چهارشنبه روند نزولی به خود گرفت، تا جایی‌که اوایل هفته تا کانال 3 هزار و 800 تومان هم آمد.

14 دی 1395
کد خبر : 6248
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بازار ارز هنوز نتوانسته رنگ ثبات را به خود ببیند و باعث شده بسیاری از فعالان اقتصادی نتوانند برنامه‌ریزی مناسبی برای فعالیت‌های خود داشته باشند. دلار که در هفته گذشته تا مرز 4 هزار و 100 تومان جهش کرده بود، از روز چهارشنبه روند نزولی به خود گرفت، تا جایی‌که اوایل هفته تا کانال 3 هزار و 800 تومان هم آمد.

اما برخلاف بخشنامه‌ها و دستورهای دولت مبنی بر کنترل قیمت دلار، از روز گذشته مجددا شاهد روند صعودی آن هستیم. چنانچه این رقم در روز گذشته 3 و 930 بوده و امروز به 3 هزار و 980 تومان رسیده است. حسن روحانی چند روز گذشته در گفتگوی زنده تلویزیونی خود با مردم گفته است: «ما همیشه نرخ ارز را ثابت نگه داشته‌ایم تا مردم به آینده امید داشته باشند، اما ارزش دلار نسبت به سایر ارزها در ابتدای سال تا امروز بیش از ۶. ۲ درصد رشد داشته است و به‌طور طبیعی در ایران هم این رشد خود را نشان داده است.  عده‌ای در خارج از کشور به دنبال وارد کردن سرمایه خود به ایران هستند و می‌خواهند بدانند با تبدیل کردن دلار به ریال و یا تبدیل کردن ریال به دلار چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین ما نرخ ارز را به قیمت مشخص و کاهش‌یافته خود بازخواهیم گرداند.»

کاهش نرخ رسمی دلار، پوند و یورو

بانک مرکزی نرخ رسمی ۲۵ ارز از جمله دلار، پوند و یورو را کاهش داد. بانک مرکزی همه روزه نرخ رسمی ۳۹ ارز موجود در مرکز مبادلات ارزی را اعلام می‌کند که براین اساس امروز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه نرخ ۲۵ ارز با کاهش و ۱۱ ارز با افزایش همراه بوده است.

همچنین بانک مرکزی امروز نرخ رسمی سه ارز شامل لیر سوریه، یوآن چین و افغانی افغانستان را ثابت نگه داشته است. بر اساس این گزارش، دلار آمریکا با کاهش ۲۵ ریالی به ۳۲ هزار و ۳۷۴ ریال رسیده و پوند انگلیس و یورو نیز به ترتیب با کاهش ۱۶۷ و ۱۴۵ ریالی همراه بوده‌اند.

 

در همین رابطه