رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

تبلت، فبلت یا تلفن همراه؛ کدام یک در تعطیلات سال نو پرفروش بوده است؟

بر اساس اطلاعات امسال، اپل بزرگترین برنده تعطیلات سال نوی میلادی بوده است. تخمین زده می‌شود که آیفون‌ و آیپد 44 درصد از تمام فعال‌سازی‌های دستگاه جدید را بین 19 تا 25 دسامبر به خود اختصاص داده‌اند. این رقم برای سامسونگ 21 درصد بوده است.

15 دی 1395
کد خبر : 6277
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس گزارشی که پایگاه داده پردازی استاتیستا منتشر کرده است، محبوبیت فبلت‌ها روز به روز بیشتر شده و در حال افزایش است. این روزها تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها مقرون‌به صرفه تر و فراگیر از همیشه هستند؛ چنانچه این دستگاه‌ها هدیه محبوبی نیز برای کریسمس بوده‌اند. برای پیدا کردن دستگاه هایی که بیشترین تقاضا را در فصل تعطیلات داشته‌اند، تجزیه‌و‌تحلیلی روی فعال‌سازی دستگاه‌های جدید طی دوره تعطیلات در چند سال گذشته انجام شده است.

بر اساس اطلاعات امسال، اپل بزرگترین برنده این فصل تعطیلات بوده است. تخمین زده می‌شود که آیفون‌ و آیپد 44 درصد از تمام فعال‌سازی‌های دستگاه جدید را بین 19 تا 25 دسامبر به خود اختصاص داده‌اند. این رقم برای سامسونگ 21 بوده است.

از سوی دیگر، گوشی‌های هوشمند با صفحه بزرگ که اصطلاحا فبلت نامیده می‌شوند، 37 درصد از تمام فعال‌سازی دستگاه‌های جدید را در این فصل تعطیلات به‌خود اختصاص داده اند، در حالیکه این رقم سال گذشته 27 درصد و در سال 2014، 13 درصد بوده است. فبلت اصطلاح جدیدی است که از ترکیب دو کلمهٔ فون و تبلت ساخته شده است و به ابزارهایی با صفحهٔ لمسی گفته می‌شود که بعضی خصوصیات تلفن همراه و تبلت را دارد، از تلفن همراه بزرگ‌تر و از تبلت کوچک‌تر است و دارای اندازه‌ای بین ۵ اینچ تا ۶٫۹ اینچ است.

 امروزه گوشی‌های بزرگتر مانند گلکسی نوت یا آیفون 7 به انتخاب اول میلیون‌ها استفاده‌کننده گوشی در سراسر جهان تبدیل شده‌اند.

 

موضوعات :
در همین رابطه