رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

شافعی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان گلستان

برای التیام زخم‌های اقتصاد ایران، برنامه‌های بلند مدت تدوین شود

رئیس اتاق ایران با سفر به استان گلستان، در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر این استان شرکت کرد.

19 دی 1395
کد خبر : 6316
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رییس اتاق ایران در همایش تجلیل از صادر کنندگان برتر استان گلستان که در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد به شرایط سخت اقتصاد کشور اشاره و تاکید کرد:التیام زخم های اقتصاد فقط با اقدامات اورژانسی رفع نخواهد شد و نیاز است برنامه های بلند مدت تدوین شود.

شافعی خاطر نشان کرد:ارتباط خوب بین مقامات دولتی و بخش خصوصی یک فرصت برای خدمت به جامعه است.

غلامحسین شافعی با اشاره به ظرفیت های اتاق گرگان و دیگر اتاق های بازرگانی در شمال کشور گفت: اتاق گرگان ظرفیت بالایی دارد و می توان با کمک این توان پیوند هماهنگی بین استان های شمال کشور ایجاد کرد. همسایگی و خویشاوندی استان گلستان با کشور های ترکمنستان و قزاقستان، متمایز کننده این استان نسبت به سایر استان های کشور است.

رئیس اتاق گرگان نیز در این همایش با اشاره به همکاری خوب سازمان های دولتی و بخش خصوصی در این استان گفت:با عنایت به تشکیل جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و مصوبات خروجی این جلسات، پاسخ خوبی در رابطه مسایل مطرح شده دریافت شده است.

رمضان بهرامی در عین حال گفت: متاسفانه سازمان های تامین اجتماعی و امور مالیاتی به تولید بسیار سخت گرفته که گاها بی عدالتی ها مشاهده می شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه

رئیس اتاق ایران در ادامه سفر خود به استان گلستان، همچنین با نماینده ولی فقیه در گرگان دیدار کرد.

شافعی در دیدار با نماینده ولی فقیه گفت: طبقه متوسط در کشور کمتر شده و افرادی که متعلق به این طبقه بوده اند به طبقات بالا یا پایین جابجا شده اند؛ لذا افراد کم درآمد ناچار به خرید کالاهای بی کیفیت وارداتی می شوند همچنین افراد پر درآمد نیز از کالاهای لوکس وارداتی استفاده می کنند در نتیجه تولید داخل با مشکل مواجه شده است.
وی خاظر نشان کرد: تراز صادراتی کشور مثبت شده اما این بدان معنی نیست که در صادرات موفق بوده ایم بلکه نسبت به کشور های هم ردیف نزول صادرات داریم.

شافعی یاد آور شد:توسعه صادرات نیازمندپشتیبانی تولید دارد و در صورتی صادرات رشد خواهد کرد که به تولید بها داده شود.

موضوعات :
در همین رابطه