رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران گزارش داد

الگوی توسعه حمل و نقل امارات برای ایران

کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران در مطالعه‌ای به تحلیل وضعیت زیرساخت لجستیکی کشور امارات متحده عربی و جایگاه آن به لحاظ شاخص LPI پرداخته و بر این باور است که ایران می‌تواند با الگو قرار دادن این کشور، برنامه‌های خوبی در راستای توسعه بخش حمل ونقل خود تدوین کند.

29 دی 1395
کد خبر : 6448
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک اتاق ایران در گزارشی به تحلیل وضعیت زیرساخت لجستیکی کشور امارات متحده عربی و جایگاه آن به لحاظ شاخص LPI پرداخته است. 

در این گزارش اینگونه جمع‌بندی شده است: امارات با درنظر گرفتن زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خود توانست در بخش حمل و نقل دریایی و هوایی توسعه چشمگیری پیدا کند. ایران نیز با الگو قرار دادن این کشور می‌تواند پروژه‌های موفقی را برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل تعریف کند.

در این مطالعه سعی شده روند تغییرات شاخص‌های لجستیکی امارات به لحاظ رتبه نسبت به سایر کشورها و زیرساخت‌ها و عملکرد انواع شقوق حمل‌ونقل موردبررسی قرار گیرد. در این گزارش تحقیقی،‌ سیر توسعه و ارتقای زیرساخت چه از لحاظ سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری طی سالهای مختلف ارائه می‌شود و میان شاخصهای لجستیک و این توالی رویدادها تناظری برقرار می‌شود که درنهایت از نقاط قوت این کشور که امکان الگوبرداری از آنها در اهداف کلان وجود دارد برای ارائه پیشنهادات مناسب و مؤثر بر عملکرد حمل‌ونقلی ایران استفاده می‌شود.

در ابتدای این گزارش، اطلاعات اجمالی برای آشنایی با کشور امارات ارائه‌شده و پس از اشاره به موقعیت جغرافیایی و موقعیت لجستیکی آن از نظر بانک جهانی، سیستم حمل‌ونقل دریایی، زمینی، هوایی، زیرساخت‌های هر یک از آنها و در نهایت پروژه حمل‌ونقل چندوجهی، موردبررسی قرار گرفته است.

برای مطالعه متن کامل گزارش اینجا را کلیک کنید.

در همین رابطه