رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

علی‌اصغر خامنوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تشریح کرد

حمایت تحصیلی، از محورهای اصلی فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار

به گفته علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، در همایش سراسری دفاتر نمایندگی جامعه نیکوکاری ابرار از حامیان طلایی که کمک‌های بیشتری نسبت به پذیرش حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان کرده بودند، تقدیر به عمل آمد و به 5 حامی طلایی به عنوان تشکر و قدردانی لوح تقدیر داده شد.

29 دی 1395
کد خبر : 6454
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به گفته علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار، در همایش سراسری دفاتر نمایندگی جامعه نیکوکاری ابرار از حامیان طلایی که کمک‌های بیشتری نسبت به پذیرش حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان کرده بودند، تقدیر به عمل آمد و به 5 حامی طلایی به عنوان تشکر و قدردانی لوح تقدیر داده شد.

علی اصغر خامنوی، مدیر عامل جامعه نیکوکاری ابرار - عکس: بهاره تقی‌آبادی

حدود دو هفته پیش، اولین گردهمایی سراسری دفاتر نمایندگی جامعه نیکوکاری ابرار تشکیل شد. علی‌اصغر خامنوی،  مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار درباره اهداف برگزاری این نشست به «پایگاه خبری اتاق ایران» گفت: از آنجا که حدود سه سال است کار حمایت تحصیلی و اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان دبیرستانی و دانشجویان نیازمند و مستعد سراسر کشور شروع شده، نیاز بود هماهنگی‌هایی بین نمایندگان اتاق‌های مختلف انجام شود.

وی با اشاره به تقدیر از حامیان طلایی در جلسه گفت:‌ در ابتدای این جلسه دو روزه از حامیان طلایی که کمک‌های بیشتری نسبت به پذیرش حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان کرده بودند، تقدیر به عمل آمد و به 5 حامی طلایی به عنوان تشکر و قدردانی لوح تقدیر داده شد.

خامنوی درباره جزئیات طرح حمایت تحصیلی توضیح داد: این طرح با کمک فعالان اقتصادی در اکثر استان‌های کشور فعال شده و درصدد هستیم فعالیت سایر استان‌ها نیز تا پایان سال 95 آغاز شود تا از این طریق هیچ دانش‌آموز مستعدی که علاقه‌مند به تحصیل است، به دلیل مشکلات مالی ترک تحصیل نکند. خود این دانش‌آموز می‌تواند در آینده جهت توانمندسازی و رفع محرومیت از خانواده خود و آن منطقه مؤثر واقع شود.

مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار در ادامه گفت: در حال حاضر 1250 نفر بورسیه هستند که ماهانه مقرری می‌گیرند و امیدواریم این تعداد را با فعال شدن نمایندگی‌ها در تمام اتاق‌ها تا پایان دوره هشتم هیات نمایندگان به تعداد قابل ملاحظه‌ای افزایش دهیم. تاکنون اقداماتی انجام شده و برخی از افراد توانسته‌اند وارد دانشگاه شوند.

خامنوی افزود: محور کار را روی آموزش‌وپرورش هر استان گذاشتیم و از طریق آن، افراد مستعد و نیازمند را شناسایی می‌کنیم و کار مددکاری انجام می‌شود. سپس افراد برای اعطای کمک تحصیلی در لیست قرار می‌گیرند و بورسیه به آن‌ها اهدا می‌شود؛ این بورسیه تا زمانی که نیاز آن‌ها برقرار باشد،‌ ادامه خواهد داشت.

وی درباره فعالیت اتاق‌های استانی گفت:‌ اکثر استان‌ها و فعالان اقتصادی مشتاق هستند این کار را ادامه دهیم و پایه این کار در اتاق‌هایی گذاشته‌شده که همکاری خوبی دارند. اما نیاز است برخی دوستان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند تا روند پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان بهتر شود. در این راستا 26 اتاق فعال شده و 7 اتاق باقی‌مانده است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم پوشش کاملی در سراسر کشور داشته باشیم.

به گفته خامنوی، پس از استان یزد که هفته گذشته فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار در آن آغاز شد، استان‌های همدان، کاشان و زنجان مقصد بعدی این جامعه نیکوکاری هستند. 

در همین رابطه