رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق یزد

موفقیت برنامه‌های اقتصادی، مستلزم توجه به اشتغال و توسعه است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به‌ضرورت ایجاد هم‌افزایی در راستای توسعه اقتصادی و علمی کشور و استان یزد، گفت: برنامه‌های اقتصادی که به بحث اشتغال و توسعه اقتصادی توجه نکنند، عقیم می‌مانند.

05 بهمن 1395
کد خبر : 6545
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد با اشاره به‌ ضرورت ایجاد هم‌افزایی در راستای توسعه اقتصادی و علمی کشور و استان یزد، گفت: برنامه‌های اقتصادی که به بحث اشتغال و توسعه اقتصادی توجه نکنند، عقیم می‌مانند.

محمدرضا قمی در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر استان یزد که با حضور سیدحمیدکلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت ایجاد اشتغال برای نسل جدید، اظهار کرد: عدم توجه‌به بحث اشتغال عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی موجود است.

قمی گفت: امسال در ارتباط با کمک‌های مالی برای واحدهای راکد و فعال، اقداماتی شروع‌شده و مطمئناً این موضوع استمرار پیدا می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد افزود: اساساً هر برنامه‌ای که جنبه اقتصادی و توسعه‌ای داشته باشد و به موضوع جمعیت و اشتغال توجه نکند، مطمئناً آن برنامه توسعه‌ای و اقتصادی عقیم می‌ماند.

قمی با اشاره به بی‌توجهی به موضوعات اشتغال و توسعه اقتصادی در دولت‌های قبل اضافه کرد: بر اساس گزارش و پایش نظام کارآفرینی انجام‌شده، در بین 19 کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه 14 و در بین 130 کشور دنیا رتبه 80، را به خود اختصاص داده‌ایم.

رئیس اتاق یزد تصریح کرد: ایران ازلحاظ تعداد فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی که از کارآفرینان بالقوه هر جامعه‌ای هستند، رتبه پنجم دنیا را به خود اختصاص داده است.

قمی با اشاره به اینکه باید از این دارایی و سرمایه مهم استفاده بهینه را برد، افزود: لازم است در کنار توجه به سیاست‌های مساعد کسب‌وکار، عنایت ویژه‌‌‌ای به کارآفرینی نوآورانه و پر رشد و قابل‌رقابت داشته باشیم.

قمی در پایان گفت: برای استفاده از این ظرفیت و سرمایه بسیار مهم، دولت باید در جهت تقویت تولید و سیاست‌های کسب‌وکار، عنایت ویژه‌ای به کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه‌ای که قادر به رقابت در بازارهای جهانی باشند، داشته باشد.

موضوعات :
در همین رابطه