رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

به منظور شرکت در همایش اقتصادی ایران و فرانسه

وزیر خارجه فرانسه به تهران سفر می‌کند

ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه، هفته آینده در صدر هیاتی بلندپایه برای شرکت در همایش اقتصادی ایران و فرانسه عازم تهران می شود.

07 بهمن 1395
کد خبر : 6604
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه، هفته آینده در صدر هیاتی بلندپایه برای شرکت در همایش اقتصادی ایران و فرانسه عازم تهران می شود.

همایش اقتصادی ایران و فرانسه پس از وقفه ای 17 ساله، سه شنبه 12 بهمن ماه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار خواهد شد.

علاوه بر مقام های سیاسی و اقتصادی دولت فرانسه، ای تیبو دو سیلگی، رئیس اتحادیه کارفرمایان فرانسه (مدف) و هیاتی 100 نفره از تجار و بازرگانان فرانسوی و نمایندگان شرکت های بزرگی چون ایرباس و توتال، ژان مارک آیرو را در سفر به تهران همراهی خواهند کرد.

در همایش اقتصادی ایران و فرانسه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، و غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز سخنرانی خواهند کرد.

طبق اعلام امور بین الملل اتاق ایران، پس از برگزاری این نشست، سه پنل تخصصی به زبان انگلیسی با موضوع های «زیرساخت و حمل و نقل»، «محیط زیست» و «انرژی» برگزار خواهد شد و تجار ایرانی و فرانسوی در قالب نشست های رودررو (B2B) به مذاکره با یکدیگر خواهند پرداخت.

ژان مارک آیرو اواخر آبان‌ماه پس از دیدار با مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، که برای شرکت در دومین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده بود، خبر سفر خود به تهران و شرکت در همایش مشترک اقتصادی دو کشور را اعلام کرد. پیش از این و بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ، هیاتی 150 نفره از شرکت های فرانسوی اواخر شهریورماه به سرپرستی وزیر کشاورزی این کشور به تهران سفر کرده بودند. 

بازرگانان ایرانی علاقه مند به شرکت در همایش اقتصادی ایران و فرانسه می توانند از طریق این لینــک ثبت نام کنند. همچنین، لیست اعضای هیات تجاری فرانسه از اینجــــــا قابل دریافت است.

 

موضوعات :
در همین رابطه