رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گفت‌وگوی پایگاه خبری اتاق ایران با ابوالفضل روغنی گلپایگانی

تصمیم جدید ترامپ، تاثیری بر روابط تجاری ایران نخواهد داشت

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ورود به آمریکا را برای اتباع هفت کشور، از جمله ایران، برای مدت دست کم 90 روز به حال تعلیق درآورده است؛ فعالان اقتصادی معتقدند این تصمیم تاثیری بر اقتصاد ایران نخواهد داشت

11 بهمن 1395
کد خبر : 6690
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ورود به آمریکا را برای اتباع هفت کشور، از جمله ایران، برای مدت دست کم 90 روز به حال تعلیق درآورده است؛ فعالان اقتصادی معتقدند این تصمیم تاثیری بر اقتصاد ایران نخواهد داشت

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران.

طی روزهای اخیر محدودیت سفر ایرانیان به آمریکا طی تصمیم ترامپ، رئیس جمهور این کشور در همه جا پیچید؛ خبری که مخالفان آن بیش از افرادی است که با آن موافقند. طی این تصمیم، ترامپ با صدور فرمانی، ورود به آمریکا را برای اتباع هفت کشور، از جمله ایران، برای مدت دست کم 90 روز به حال تعلیق درآورد.  

در پی این خبر برخی نگرانی هایی درباره روابط تجاری بین ایران و آمریکا و حتی ایران و سایر کشورهای اروپایی شکل گرفت؛ اکثر فعالان اقتصادی معتقدند این اقدام احتمالا تاثیری بر نوع روابط تجاری بین دو کشور و دیگر کشورها نخواهد داشت. ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران یکی از کسانی است که معتقد به بی تاثیری این تصمیم بر نوع روابط است. او در این باره به «پایگاه خبری اتاق ایران» می گوید: بعد از انقلاب ایران و آمریکا عملا روابط تجاری با یکدیگر نداشته اند؛ لذا این تصمیم ترامپ تاثیر جدی بر اقتصاد ما نخواهد گذاشت. البته بعد از برجام استنباط این بود ارتباطات تجاری بین دو کشور بهتر می‌شود که با این تصمیم غیرعاقلانه ترامپ، احتمالا مشکلاتی در آینده ایجاد خواهد شد.

روغنی درباره چیستی این مشکلات توضیح می دهد: در حوزه مواد غذایی مثل گندم و دارو ما معمولا به آمریکا احتیاج داشتیم ؛ چرا که آمریکا اصلی ترین ثبت کنننده داروی دنیا است. در حوزه فناوری و تکنولوژی وهمچنین خرید بوئینگ نیز ممکن است مشکلاتی به وجود آید و امیدوارم این تصمیم نابخردانه را زودتر تغییر دهند.

این عضو هیات نمایندگان معتقد است که تصمیم ترامپ، بر روابط تجاری ایران و سایر کشورهای اروپایی نیز تاثیری نخواهد داشت؛ چرا که اروپایی‌ها و اتحادیه اروپا جزو مخالفان جدی این تصمیم هستند و در مقابل آن موضع گیری کرده اند.

 

موضوعات :
در همین رابطه